BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Azt lehet innovációnak nevezni, ami profitot hoz

Kerekasztal „Egy 50 négyzetméteres nyúl ólból indult a vállalkozásunk, most már 700 munkatársuk van több telephelyen” – mondta tegnap a Karsai Műanyagtechnikai Holding Zrt. elnöke. Karsai Béla a Világgazdaság konferenciájának a kkv-k méretét időközben már kinövő cégeinek kerekasztal beszélgetésén közölte: jelenleg csomagolástechnikai termékeik vannak az élelmiszeriparban, kozmetikai iparban és autóipari alkatrészeket szállítanak be.

Alföldy Csaba, a Market Építő Zrt. elnöke arra emlékeztetett, hogy 20 fővel kezdték 1996-ban tevékenységüket, jelenleg 150-200 fő között változik a cég létszáma a projektektől függően. Az építőipar itthon lejtmenetben van, ezért a keresik a külföldi lehetőségeket.

Karsai kiemelte: amikor elkezdték vállalkozásukat, akkor a banki kamatok 30 százalékosak voltak, és nehéz volt beruházást indítani. Szerinte az egyik legnagyobb történelmi hiba az volt a gazdaságban, hogy a hazai vállalkozásokat nem hozták helyzetbe a privatizáció korszakában. Hitelt akkor csak úgy tudtak felvenni, ha egy új innovációs terméket hoztak létre, de akkor a bankok keresték az ügyfeleket.

„Fontos, hogy legyen innováció, de csak az hívjuk innovatív terméknek, ami extraprofitot hoz“ – hangoztatta Karsai. Sérelmezte, hogy külföldi fejlesztés révén létrejött termékeket gyártunk le itthon, s utána csak szinte az szja marad itt. Szerinte magyar szériatermékek gyártását kellene ösztönözni. amelyeket mi terjesztünk el a világban. „Ne bérgyártók legyünk, s ne az legyen a cégek célja, hogy minél alacsonyabb legyen a minimálbér” – hangsúlyozta a Karsai.

Alföldy kiemelte, hogy korábban sok cég volt Oroszországban, most viszont már alig, így lehet, hogy elkéstek a keleti nyitással. Szerinte versenyhátrányunk van a környező országokkal szemben, ezt kell pótolni az innovációval, de ehhez meg tőke kellene. Arra emlékeztetett, hogy korábban Oroszországban a zöldborsót glóbusznak hívták, de most már a magyar cégek helyett a világcégek fedik le az orosz piacot termékeikkel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.