oktatáspolitika Így szól az UNESCO egész világra megfogalmazott figyelmeztetése. A tanárhiány pedig a fejlődés akadálya, amely miatt a világon Fekete-Afrika szenved a legjobban.
Az ENSZ millenniumi célkitűzései közül a második eléréséhez legalább kétmillió új tanárnak kellene munkába állni: a cél ugyanis az, hogy 2015-ig minden gyermek hozzájusson általános iskolai képzéshez. Az UNESCO statisztikai intézetének előrejelzései ehhez azt a tanárlétszámot veszik csak figyelembe, amelyre a jelenlegi tanár-diák arány növekvő diákszám melletti megtartásához van szükség.
A nyugdíjba vonulók vagy a pályát más okból elhagyók pótlására viszont további 6,2 millió általános iskolai tanárra lesz szükség. Egyedül Afrika Szaharától délre fekvő részein 2015-ig 1,12 millió új tanítói munkahelyet kell teremteni. A legnagyobb többletigényű országok 23-as listáján Szerbiával és Palesztinával mindössze két Afrikán kívüli ország szerepel.
Ezzel egy időben más országok – köztük Nepál, Ecuador vagy Mongólia – jelentősen mérsékelheti a tanárok számát, mivel csökken a népesség és általa az iskoláskorú gyerekek száma is.
A jól teljesítő iskolarendszerekben ugyanakkor nem figyelhető meg a tanári pálya anyagi vagy társadalmi leértékelődése, ami pedig egyértelműen hat a pályaelhagyó tanárok számának alakulására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.