Az üzletember december végén még a The New York Times megvásárlását irányozta elő, ám miután kosarat kapott – amihez köze lehetett annak, hogy felvetette, egy „hiteles Kína-kép és a világbéke” bemutatása a célja –, úgy döntött, inkább a Wall Street Journalre fáj a foga. Tette mindezt a legnagyobb nyilvánosság közepette, egy amerikai turné keretében, ahol közönsége megismerhette jótékony jellemét. Ha máshonnan nem, az elhíresült névjegyről, amelyen nem kevesebbet állít, mint hogy ő „Kína legbefolyásosabb embere”, „legkarizmatikusabb jótékonykodója”, „a legismertebb kínai példakép” és „kínai földrengés utáni mentés hőse”.
Tény, ez utóbbi szerzett hírnevet a háztartási és építési hulladékok feldolgozásával foglalkozó üzletember számára. A 2008-as szecsuáni földrengés után hatvan munkagépet küldött a mentés segítésére. Csen pedig azóta is remekül használja ki az akkor kapott publicitást, igaz, azóta meglehetősen extrém akciókkal is felhívta magára és vagyonára a figyelmet. Tajvanon például borítékban osztogatott pénzt járókelőknek, egy éve pedig a szmogtól szenvedő pekingieknek adományozott zacskós friss levegőt.
Büszkén vállalja azt is, van miből: december végén például egy halom – állítása szerint 230 millió dollárnyi – készpénz előtt pózolt. Vagyonát ő maga másfél millió dolllára, míg a Forbes 470 millió dollárra becsüli, a kínai sajtó azonban még ez utóbbi összeget is kétségbe vonja. Egyfelől a hulladékhasznosítási biznisz egyáltalán nem olyan jövedelmező, mint ahogy Csen beállítja – cége például a 2008-as és a 2009-es évet is veszteséggel zárta –, vitatják ugyanakkor jótékonysági akcióit is. A CNN idéz egy neves kínai jótékonysági szakértőt, aki azt állítja, a Tajvanon osztogatott pénzt más üzletemberektől szerzett adomány volt.
Csent azonban nem kell félteni: ha üzletei nem is olyan sikeresek, mint ahogyan szeretné beállítani, talál ő más elfoglaltságot magának. Január elején tartott kínai turnéján például nem csak azt fejtette ki, hogy cége felszámolná az 1989-es földrengés során megsérült San Francisco-i hidat, de egy saját dalát is előadta közönségének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.