Egy évvel később már nőtt a különbség: 2753 darab nyomtatott és 2439 darab internetes portál közölt híreket. Idén pedig már 3225 darab újság és 2622 darab online sajtótermék közül választhatnak a vásárlók, olvasók. Az országos és helyi lapok számának, valamint a napi, heti, havi lapok számának nyilvántartását a vonatkozó jogszabály nem írja elő, így az NMHH nem rendelkezik ilyen adatokkal.
„Nincs ötszáz új lap a piacon, a terjesztett lapok száma pedig biztos, hogy nem nőtt. Talán inkább az lehet az oka, hogy nőtt a bejelentési fegyelem vagy az új rendszerben idő kellett az adatok feldolgozásához. Szintén nem valószínű, hogy a megszűnt lapokat azonnal törölnék a listából” – mondta lapunknak Kovács Tibor. A Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) elnöke hozzátette: a bejelentés még nem jelenti azt, hogy a lap valóban meg is jelent. Ugyanakkor azt elképzelhetőnek tartotta, hogy például a szakmai magazinok vagy önkormányzati lapok száma nőtt. Kovács Tibor szerint amúgy egy 10 milliós piacra viszonylag sok a 3200 lap, ugyanis Németországban mintegy 4 ezer bejelentett lap létezik. Az MLE adatai szerint 2012-ben 37,3 milliárd forint bevételt ért el a sajtópiac, ez 10,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 41,6 milliárdtól. A 2013-as összesített adatokra még várni kell, de már lehettek olyan szegmensek, ahol növekedhettek a hirdetési bevételek.
A Whitereport.hu mediabrowser 2013. második negyedéves adatai szerint azonban Magyarországon 6140 nyomtatott-médiamárka működött. „A sajtópiacon is egyre többfelé oszlik a (média)fogyasztói figyelem, idő, pénz, a fragmentációs folyamatok itt is ugyanúgy zajlanak. Feltételezhető, hogy a rétegmédiumok jelentős száma és célzottsága okán kisebb a médiafogyasztás csökkenése, mint az általános témájúakénál. A rétegmédiumok ugyanis tartalmaznak szaklapokat, hobbilapokat, életmódlapokat, amelyek igen szűk célcsoportnak szólnak igen célzottan” – olvasható a Médiatudományi Intézet tanulmányában. Az MLE szerint idén stabilizálódhat a hirdetési piac, a példányszámokra ez azonban nem feltétlenül igaz. „Idén a kulcskérdés a terjesztés lesz, hiszen a trafikok például jelentős új szereplői a piacnak” – mondta Kovács Tibor. A NAV-tól a Világgazdaság úgy értesült, hogy jelenleg 3868 olyan nemzeti dohánybolt működik, ahol újságot, napilapot, folyóiratot, periodikus kiadványt is értékesítenek. Azt azonban sem az adóhatóság, sem a Nemzeti
Dohánykereskedelmi Nonprofit (NDN) Zrt. sem tudta megmondani, hogy a trafikok hány darab újságot tudnak eladni. A NAV szerint az NDN, a trafikos cég szerint viszont a hatóság rendelkezik ilyen adatokkal, hiszen ők adják ki az engedélyt.
A Magyar Posta a Magyar Lapterjesztő (Lapker) Zrt.-vel kötött megállapo-
dás alapján 2012-ben kiskereskedőként, bizományosi jutalék fejében végezte a hírlap-árusítási tevékenységet saját, országosan lefedett kiskereskedelmi hálózatában.
A Magyar Posta a Magyar Lapterjesztő (Lapker) Zrt.-vel kötött megállapo-
dás alapján 2012-ben kiskereskedőként, bizományosi jutalék fejében végezte a hírlap-árusítási tevékenységet saját, országosan lefedett kiskereskedelmi hálózatában. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.