BUX 42,980.64
-1.26%
BUMIX 3,812.78
-0.04%
CETOP20 1,817.1
-2.13%
OTP 8,990
-2.41%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+2.80%
0.00%
+5.34%
ZWACK 17,400
+0.87%
0.00%
ANY 1,555
-0.32%
RABA 1,140
+1.33%
-1.44%
0.00%
-1.33%
0.00%
-0.66%
-2.81%
+0.26%
0.00%
+0.31%
OTT1 149.2
0.00%
-0.44%
MOL 2,862
-1.85%
-2.05%
ALTEO 3,000
-0.66%
-3.33%
-0.56%
0.00%
+2.63%
-1.19%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+0.76%
+0.41%
-3.25%
0.00%
+0.37%
NUTEX 11.25
-0.44%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
+1.42%
NAP 1,230
+2.50%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Rögös úton is pörögnek

Túl a tűréshatáron: Somogy­ban az új és használt autóeladások 50–70 százalékos csökkenése alapjaiban megrengette a márkakereskedéseket. A megye sajátosságaira alapozó Kaposvár-Car Kft. taktikát váltott, s a forgalomélénkülés új munkahelyeket teremt

Gipszkartonoznak, festenek, burkolnak: átalakítás alatt áll a kaposvári szalon, az eddiginél markánsabban elkülönítve mutatják be a közel 2000 négyzetméter alapterületű kereskedés járműveit. Ínséges időkben is milliókat költöttek az értékesítés-, s az informatika újjáformálására, a szervíz emberléptékű fejlesztésére.

– Kevesebb költség, jól felkészült szakemberek, egy irányba húzó csapat: ez az út visz előre – hangoztatta Kovács Levente, a Kaposvár-Car Kft. tulajdonosa. – A hagyományos tevékenységen túl a saját beszerzésű használt gépkocsik forgalmazása érezhetően növelte a forgalmunkat.

Tardi Károly, a kaposvári márkakereskedés cégvezetője úgy fogalmazott: a meccs gyorsan eldőlt. A válság átalakította a vásárlói szokásokat, s emiatt kelepcébe jutott a somogyi járműkereskedések többsége. 

– Úgy érzem, hogy társaságunk érdemben reagált a problémákra – mondta.

A változás éveként vonult be 2013: a négy márka – Renault, Dacia, Hyundai, Citroen – értékesítésére szakosodott vállalkozás eladása meghaladta a korábbit. Tavalyelőtt 376 új és használt jármű gördült ki a cégtől, tavaly 464 gépkocsi papírjait intézték.

– Pékek, bútorkereskedők, mezőgazdasági és építőipari vállalkozók is vásároltak nálunk, jó néhányan a közelmúltban meghirdetett hiteltámogatást vették igénybe – fejtette ki. – Azt várjuk, hogy a helyi kkv-szektor talpra állásából a térség járműipara profitál, s a magánerős vásárlás is fellendül. Ez a jövő záloga: utóbbiak alkotják a vevőkör csaknem 80 százalékát.

Új és használt járművek: továbbra is az olcsóbb modellekre van kereslet

Az egykori kaposvári ruhagyárban 1998-ban nyitották meg a szalont, melyet hamar kinőttek. 2001-ben avatták fel a Rákóczi Stadion közelében a kereskedést, itt 16-an dolgoznak.

– A használt jármű piac tavasszal megerősödik – vélte Tardi Károly. – Ebben a szegmensben is az olcsóbb, 800 ezer-1,5 millió forint értékű autókra mutatkozik a legnagyobb igény.

Tardi Károly rámutatott: a hosszú távú eladósodástól még mindig viszolygó vevők rendszerint legfeljebb 3-4,5 millió forint értékű új középkategóriás jármű vásárlására gondolhatnak. Nem csak a gépkocsibeszerzésre, az autófenntartásra is egyre kevesebb a pénz.

A cégvezető kiemelte: vállalkozásukat újrapozicionálták. A korábban öt gépkocsimárkát forgalmazó Kaposvár Car – üzleti okokra hivatkozva – megvált az egyik japán gyártmány értékesítési jogától, s a régió hosszú távú gazdasági előrejelzéseit felmérve finomította értékesítési terveit.

– Kedvező használt autóbeszámítás, egyedi akciók, megfizethető javítási költségek, teljes körű ügyintézés – sorolta Tardi Károly. – Szerintem ezzel függhet össze, hogy nemcsak Somogyban, hanem a térség más megyéiből is számos érdeklődő jön, előfordul, hogy használt autókereskedők is tőlünk rendelnek gépkocsit. A növekvő forgalom kétségkívül egyik szembetűnő eredménye, hogy az idén új munkahelyeket teremt vállalkozásunk.

– A használt jármű piac tavasszal megerősödik – vélte Tardi Károly. – Ebben a szegmensben is az olcsóbb, 800 ezer-1,5 millió forint értékű autókra mutatkozik a legnagyobb igény.

Tardi Károly rámutatott: a hosszú távú eladósodástól még mindig viszolygó vevők rendszerint legfeljebb 3-4,5 millió forint értékű új középkategóriás jármű vásárlására gondolhatnak. Nem csak a gépkocsibeszerzésre, az autófenntartásra is egyre kevesebb a pénz.

A cégvezető kiemelte: vállalkozásukat újrapozicionálták. A korábban öt gépkocsimárkát forgalmazó Kaposvár Car – üzleti okokra hivatkozva – megvált az egyik japán gyártmány értékesítési jogától, s a régió hosszú távú gazdasági előrejelzéseit felmérve finomította értékesítési terveit.

– Kedvező használt autóbeszámítás, egyedi akciók, megfizethető javítási költségek, teljes körű ügyintézés – sorolta Tardi Károly. – Szerintem ezzel függhet össze, hogy nemcsak Somogyban, hanem a térség más megyéiből is számos érdeklődő jön, előfordul, hogy használt autókereskedők is tőlünk rendelnek gépkocsit. A növekvő forgalom kétségkívül egyik szembetűnő eredménye, hogy az idén új munkahelyeket teremt vállalkozásunk.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek