A külső piaci körülményekre reagálva a vállalat az év közepén változtatott stratégiáján, az új koncepció egyik fontos eleme volt, hogy kiemelt figyelmet fordítottak a nagyobb haszonnal értékesíthető kiegészítő termékek forgalmazására. Ez a múlt év harmadik negyedévében már éreztette hatását, a társaság EBITDA eredménye és nyeresége egyaránt nőtt ebben az időszakban az egy évvel korábbihoz képest.
Az idei évre kismértékű forgalomnövekedéssel és továbbra is tíz százalék fölötti EBITDA bővüléssel számolnak a Masterplastnál – közölte Tibor Dávid. „Tavaly jelentős tőkevándorlás volt megfigyelhető Magyarországon a bankbetétektől a befektetési alapok irányába. Ez érthető is, hiszen 2013-ban rendkívül jól teljesítettek ezek az alapok. Ugyanakkor az idén valószínűleg már nem lesz ilyen magas a hozamuk, így a befektetésre váró tőke figyelme a reálgazdasági lehetőségek felé fordulhat, és ez már 2014-ben már éreztetheti hatását az ingatlanpiacon is. Ez mind a lakásépítésben, mind a szigetelési piacon fordulatot hozhat”.
A társaság folytatja az ukrajnai beruházását, ami műszakilag várhatóan már az idén elkészül, a termelés beindítása azonban függ attól is, hogyan alakul a belpolitikai helyzet az országban. A káli gyártóbázison tavaly átadott üvegszövetgyár az idén a tervek szerint már teljes kapacitással termel, ami jó alapot kínál az export további növeléséhez is. A vállalat jelentős terjeszkedésre készül az orosz piacon, 2015-ben a jelenlegi négyről nyolcra emelnék az oroszországi munkapontjaik számát. Az export számottevő bővülését hozhatja, hogy a cég megszerezte a termékei kanadai forgalmazásához szükséges engedélyeket is.
A vállalat középtávú tervei kapcsán a cégvezető elmondta, hogy 2015-től már tíz százalék feletti forgalombővüléssel számolnak. Bővítenék a gyártókapacitást, illetve vizsgálják annak lehetőségét, hogy akvizíció útján terjeszkedjenek.
Eredményes váltás
A múlt év harmadik negyedévében 25,91 millió eurós árbevételt ért el a Masterplast Nyrt., ez 5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A csökkenés főként a tovább romló iparági környezetre, valamint a megváltoztatott kereskedelempolitikára vezethető vissza. A vállalat a csökkenő forgalom ellenére javítani tudta eredményességét 2,24 millió eurós EBITDA eredménnyel zárta a harmadik negyedévet, ez 23 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményéhez képest. A cég adózás előtti eredménye 1,38 millió euró volt tavaly július-szeptemberben, míg 2012 hasonló időszakában egyszeri hatás nélkül 1,262 ezer eurós nyereségről számolt be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.