A BKK tájékoztatása szerint a tér Budapest egyik legfontosabb csomópontja, melyen Közép-Buda közlekedési áramlatainak mindegyike áthalad. Az elmúlt évtizedekben elmaradt beruházások miatt a tér állapota mára nagyon leromlott.
Az érdemi tervezés csak 2011-ben kezdődhetett meg, az elmúlt két évben a beruházás megszerezte az építési engedélyeket, a kivitelezéshez szükséges forrásokat is, a felújítására közel nettó 5,2 milliárd forint áll rendelkezésre. A BKK megjegyezte: a villamoshálózat a Budai fonódó villamoshálózat projekt európai uniós forrásainak felhasználásával, a tér egyéb kiviteli munkáinak finanszírozása pedig fővárosi, illetve állami forrásokból történik.
A kivitelezést várhatóan a második negyedévben kezdik el és 2015 harmadik negyedévében fejeződhet be. A felújítás során új mozgólépcsőt és liftet építenek a Várfok utca és a Csaba utca felé, átépítik az autóbusz-végállomásokat és a villamosmegállókat, csökkentik az autóbusz-tároló méretét és átépítik a tér északnyugati sarkában található közúti csomópontot, kerékpársávokat jelölnek ki, egységessé teszik a tér építészeti arculatát, növelik a zöldfelületek arányát is.
A közművek kiváltásával, korszerűsítésével, az új vágányhálózat építésével és a metrókijárati épület átalakításával párhuzamosan fenntartják a tömegközlekedést, a gyalogos- és a gépkocsiforgalmat is, emiatt lesznek ideiglenes forgalomkorlátozások, ideiglenes megállók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.