Az egyszeri tételeket nem számítva, 4,6 százalékkal, 1,59 milliárd euróra csökkent a csoport adózás utáni eredménye - közölte a Heineken szerdán a vállalat székhelyén, Amszterdamban. Az értékesítési árbevétel 1,3 százalékkal, 21,25 milliárd euróra (6570 milliárd forint) nőtt.
A profitcsökkenés egyik oka az erős euróárfolyam volt, a másik a gyenge kereslet Kelet- és Közép-Európában, és a vártnál kisebb ütemű növekedés Amerikában és az afrikai piacokon. A Heinekennek nagyobb a részesedése a pangó nyugat-európai piacon, mint versenytársainak, igaz, az elmúlt években növelte jelenlétét a feltörekvő piacokon; 2010-ben Mexikóban, 2012-ben Délkelet-Ázsiában vetette meg a lábát.
A Heineken 2012-ben elindított egy hároméves takarékossági programot, amelynek eredményeként összesen 625 millió eurót faragnak le a költségekből. Ennek keretében az idén létszámleépítést hajtanak végre a csoportnál, de egyelőre nem közölték, milyen mértékűt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.