BŐVÜLÉS A múlt évben közel 104 ezer nyomtatót adtak el Magyarországon, ez 20 százalékos növekedést jelent – mondta el Udvardi Gábor, a Xerox Magyarország marketingvezetője a vállalat tegnapi sajtótájékoztatóján. A dollárban számított forgalom is jelentős mértékben bővült, míg 2012-ben 48 millió dollár értékben vásároltak a hazai fogyasztók, cégek és intézmények ilyen berendezéseket, addig tavaly már 58 millió dollárért. Ez azonban még mindig jelentős mértékben elmarad a válság előtti időszak eredményeitől, hiszen 2007-ben még 90 millió dolláros volt ez a szegmens. A Xerox várakozásai szerint az idén nagyjából a múlt évihez hasonló forgalomra lehet számítani, mind az eladott nyomtatók, mind a dollárban számolt értékük vonatkozásában.
A Xerox piaci részesedése öt százalékos, a múlt évben közel 5200 készüléket adtak el, ez 1,5 százalékos fejlődést jelentett 2012-höz képest. A társaság 2012-ben 7,37 milliárd forintos bevételt ért el, és bár pontos adatokat nem közöltek, annyit elárultak, hogy 7 és 8 milliárd forint körül volt a múlt évi forgalom. A cég életében egyébként egyre fontosabb szerepet játszanak a szolgáltatások, a múlt évi bevétel mintegy 40 százalékát már ez a szegmens adta, míg a fennmaradó rész származott az eszközök és kellékanyagok értékesítéséből.
A vállalat a jövőben még nagyobb figyelmet fordít a szolgáltatásokra, a nagyvállalati kör számára kínált menedzselt nyomtatási megoldásait az év második felétől elérhetővé teszik a kis- és középvállalati kör számára is. A lehetőséget igénybe vevő társaságok mentesülnek a nyomtatással járó kiegészítő feladatoktól, így jobban összpontosíthatnak alaptevékenységükre. Becslések szerint a nyomtatási költségekben éves szinten akár 30 százalékos megtakarítást is hozhat egy ilyen konstrukció.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.