A magyar-amerikai vegyes vállalatként működő Cerlux Kft. 1990-ben alakult azzal a céllal, hogy kielégítse a műszaki kerámiák iránt megnövekedett ipari keresletet. A cég mindennapjaiban komoly szerepet játszik a külföldi tőke bevonása, a biztos piaci háttér, valamint a régió kerámiaiparában 1976 óta felgyülemlett szaktudás és az ennek birtokában lévő szakembergárda. Ez a négy elem a mai napig stabil alappillérük.
Az ipari kerámiák gyártásával és értékesítésével foglalkozó orosházi vállalkozás a 2013-as évben célul tűzte ki árbevételének a 10 százalékos növekedését, ezt el is érte a társaság. Csordás Mária ügyvezető igazgatót rövid számvetésre kértük.
– Volt folyamatban az előző évekről áthúzódó beruházásunk. A költséghatékonyság, a versenyképesség fokozása érdekében kemencéket vásároltunk, telephelyfejlesztés- és bővítés, csarnoképítés volt napirenden. Mindezeket pályázati források bevonásával oldottuk meg. Pályázaton kívüli, más jellegű fejlesztést is végrehajtottunk. Vásároltunk egy
20 millió forintos gázkazánt, amit 2013 végére beüzemeltünk. Égető kapacitásunk növelését akartuk ezzel biztosítani.
A tízszázalékos árbevételnövekedés kapcsán hangsúlyozta, ahhoz, hogy hosszú távon jól boldoguljanak, az is kellett, hogy erősítsék a marketingmunkát a társaságnál.
–Új piacokat kutattunk fel, új partnereket találtunk. Ezek a kapcsolatok beértek, már látjuk az eredményeit. Élő megrendeléseink vannak. Létszámunk nem változott, 150 főt foglalkoztatunk, ebből 100 dolgozó saját, 50 pedig a bérelt munkaerő.
A Cerlux Kft. elsősorban külföldi piacokra szállít elektromos berendezésekhez való magas hozzáadott értékű ipari-műszaki szigetelő alkatrészt, és értékesít kerámiát. Kiszolgálják a hazai igényeket, ott vannak másodbeszállítóként új piacokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.