környezetvédelem A becslések szerint az ember által okozott éghajlatra veszélyes gázkibocsátás közel két százaléka származik a repülőgépektől. Nyilvánvalóan azonban nemcsak a károsanyag-kibocsátás mértéke a fontos, hanem annak eloszlása is az atmoszférában.
A Német Légi és Űrhajózási Központ (DLR) kutatói a kondenzcsíkok szerepét vizsgálták a klímaesemények kapcsán. Ezek a kibocsátott gázokban található koromrészecskék és vízgőz keverékéből képződnek, ez a mérsékelt és hidegebb éghajlati övezetek magas légrétegeiben a hideg miatt jégkristályokká fagy. A csíkokból gyakran fátyolfelhők keletkeznek, amelyek órákon keresztül megmaradnak az égen.
A legnagyobb problémát az ezekben a mesterségesen előidézett felhőkben lévő jég okozza. Ugyan ez a tartós akadály visszaveri a napsugarakat, ugyanakkor emiatt a földfelszín is jóval kevesebb hőt tud kisugározni. Ebből következik, hogy a kondenzcsíkok és a belőlük keletkező felhők jelenleg sokkal inkább fokozzák a Föld felmelegedését, mint a repülőmotorok által 100 év alatt kibocsátott szén-dioxid összesen!
A hidegebb régiókban ilyen óriási magasságban repülő gépek után megjelenő „fehér” jégcsíkok kialakulását aligha lehet megakadályozni. A légi közlekedés útvonalainak meleg, trópusi zónákba történő elterelése – ahol a kondenz-csíkképződés kisebb probléma lenne – sem jelent megoldást, mert az ismét több gázkibocsátást von maga után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.