Míg 2006-ban iparági szinten a csokoládéfigurák alig több mint fele készült valódi csokoládéból, addig 2013-ban az itthon kapható figurák 90 százaléka már nem tartalmaz bevonómasszát, legalábbis a Magyar Édességgyártók Szövetsége tagvállalatainál.
Tavaly több mint 900 tonna húsvéti figurát fogyott el, ami közel harmadával több a karácsonykor gazdára találó csokimikulásoknak. A csokitojások vezetik a húsvéti népszerűségi listát, lekörözve a nyuszikat. Az összes eladott figura fele ugyanis csokitojás, mögöttük 45 százalékkal szépnek mondható még a nyulak eredménye, de a bárányok, kacsák és csokicsibék lemaradtak: együttesen is csak 5 százalék talált vevőre. Nemcsak mennyiségben, hanem értékben is a tojás vezet egyébként.
A nyúl vagy a tojás volt előbb? Egyik sem. Magyarországon először télapófigura készült csokoládéból, de nem csokoládégyárban, hanem cukrászdában, a Gerbeaud-ban. A figurák sikerén felbuzdulva aztán hamarosan a csokoládékészítők is észbe kaptak, és gyártani kezdték a figurákat. Az első csokinyulak és tojások a Szentkirályi utcai csokoládégyárban készültek a 30-as években, akkor még egyedi öntőformákban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.