BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megint divatba jött a józanság

Úgy tűnik, a gazdasági válság pozitív hozadékai továbbra is meghatározzák a lakberendezési piacot, értve ezalatt, hogy a bútor- és háztartási berendezéseket gyártó cégek, a tervezők a racionalitás felé terelik a divatot és vele együtt a fogyasztást is

A szervezők statisztikái szerint több mint pozitív az idei Milánói Bútorszalon (iSaloni) mérlege: a 357 ezer 212 látogató jóval meghaladja a tavalyi érdeklődők számát, s ezen belül a szakmai részvétel is 13 százalékkal volt erősebb, mint 2013-ban. Az óriási rendezvény a bútorok és lakberendezési kiegészítők bemutatása mellett magában foglalta a konyha és a fürdőszoba világát is, így a komplett lakberendezés legújabb trendjeiről kaptak információt a világ 160 országából érkező vendégek. Hogy az áttekintés valóban alapos legyen, azt több mint 2500 cég kínálata biztosította.

A technológia, a design és a divat randevúzott Milánóban, hogy ismét kijelöljék a lakberendezésben azokat az irányokat, melyek mentén a mindennapi életbe is beáramlik majd mindaz, ami – anyagok, formák és szemléletmód terén – április 8. és 13. között a kiállítási installációkat és standokat ékesítette.

Az most is érződött, hogy a gazdasági krízis tovább ésszerűsítette a bútorpiacot. Eltekintve a kifejezetten luxust ábrázoló, archaisztikus pompát imitáló installációktól, a legtöbb gyártó terméke racionális méretek és formák között valósította meg legújabb elképzeléseit, melyek a fenntartható fejlődés jegyében gazdálkodnak anyaggal és ráfordított energiával. Ez a gondolkodás egyfajta „új minimalizmust” eredményez, egyúttal pedig szabad teret enged sokféle stílusnak, színnek, megvalósulási módnak, s nem erőszakol kizárólagos trendeket. Ezeken belül érezhetően továbbra is versenyben van a retro, a múlt század negyvenes éveitől a hetvenes évekig divatban volt formák és dekoratív megoldások alkalmazása. A színek tekintetében kedvelt a vörösbe hajló rézszín, s természetesen hódít az az orchidea-lila, melyet a Panton cég az idén az év színének tekint, s így nem hiányozhat a lakberendezés favoritjai közül sem.

Ami általánosságban véve leginkább a formatervezők kezére játszik, az nem más, mint a megállíthatatlan és rendkívül gyors technológiai fejlődés. Ez az, ami folyamatosan biztosítja számukra a lehetőséget, hogy terveik csodálatot és tetszést váltsanak ki. És ez most is bebizonyosodott, arra ösztönözve a látogatókat, hogy saját otthonukat (és a lakberendezésről alkotott fogalmaikat) is a látottak szellemében módosítsák és alakítsák. Ennél több egy lakberendezési expótól aligha várható.

Az otthonunk okos is lesz, nem csak szép

A Milánói Bútorvásárral egy időben, a Fuorisalone 2014 szakkiállításon mutatta be dizájn-filozófiáját és jövőképét az elkövetkező évek okos otthonairól a Samsung. Ennek keretében láthatták az érdeklődők az úgynevezett Prémium Házát, amely – tendenciáját tekintve– hamarosan mindenki számára elérhetővé válhat: videó falak, ívelt Ultra-HD felbontású tévék és távvezérelt digitális háztartási gépek jelentek meg benne. Mindezek az eszközök kommunikáltak egymással, így okostelefonról, táblagépről és televízióról is lehetett őket irányítani. A házban, amely elegáns Arclinea, Artemide és B&B Italia bútorokkal volt berendezve, a látogatók megtapasztalhatták az okos otthon élményét. Egy virtuális utaskísérő és egy 55 hüvelykes tévékészülék várta a bejáratnál az érkezőket, bemutatva a legismertebb Samsung termékek dizájntörténetét. (Nem mellesleg jegyezzük meg, hogy ezek a produktumok csak ez elmúlt évben 825 különböző formatervezői díjat nyertek a világban, köztük a legmagasabb szintű elismeréseket is begyűjtve.) Bent a látogatók táblagépek segítségével kipróbálhatták és irányíthatták a berendezéseket a világítástól kezdve a kamerákon át az összes egyéb összekapcsolt készülékig. A táblagépeken keresztül lehetőség volt a különböző gépek energiafelhasználásának megfigyelésére is, így azonnal látható vált, milyen energia megtakarítások érhetők el a cég legújabb fejlesztéseinek köszönhetően.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.