A szervezők statisztikái szerint több mint pozitív az idei Milánói Bútorszalon (iSaloni) mérlege: a 357 ezer 212 látogató jóval meghaladja a tavalyi érdeklődők számát, s ezen belül a szakmai részvétel is 13 százalékkal volt erősebb, mint 2013-ban. Az óriási rendezvény a bútorok és lakberendezési kiegészítők bemutatása mellett magában foglalta a konyha és a fürdőszoba világát is, így a komplett lakberendezés legújabb trendjeiről kaptak információt a világ 160 országából érkező vendégek. Hogy az áttekintés valóban alapos legyen, azt több mint 2500 cég kínálata biztosította.
A technológia, a design és a divat randevúzott Milánóban, hogy ismét kijelöljék a lakberendezésben azokat az irányokat, melyek mentén a mindennapi életbe is beáramlik majd mindaz, ami – anyagok, formák és szemléletmód terén – április 8. és 13. között a kiállítási installációkat és standokat ékesítette.
Az most is érződött, hogy a gazdasági krízis tovább ésszerűsítette a bútorpiacot. Eltekintve a kifejezetten luxust ábrázoló, archaisztikus pompát imitáló installációktól, a legtöbb gyártó terméke racionális méretek és formák között valósította meg legújabb elképzeléseit, melyek a fenntartható fejlődés jegyében gazdálkodnak anyaggal és ráfordított energiával. Ez a gondolkodás egyfajta „új minimalizmust” eredményez, egyúttal pedig szabad teret enged sokféle stílusnak, színnek, megvalósulási módnak, s nem erőszakol kizárólagos trendeket. Ezeken belül érezhetően továbbra is versenyben van a retro, a múlt század negyvenes éveitől a hetvenes évekig divatban volt formák és dekoratív megoldások alkalmazása. A színek tekintetében kedvelt a vörösbe hajló rézszín, s természetesen hódít az az orchidea-lila, melyet a Panton cég az idén az év színének tekint, s így nem hiányozhat a lakberendezés favoritjai közül sem.
Ami általánosságban véve leginkább a formatervezők kezére játszik, az nem más, mint a megállíthatatlan és rendkívül gyors technológiai fejlődés. Ez az, ami folyamatosan biztosítja számukra a lehetőséget, hogy terveik csodálatot és tetszést váltsanak ki. És ez most is bebizonyosodott, arra ösztönözve a látogatókat, hogy saját otthonukat (és a lakberendezésről alkotott fogalmaikat) is a látottak szellemében módosítsák és alakítsák. Ennél több egy lakberendezési expótól aligha várható.
Az otthonunk okos is lesz, nem csak szép
A Milánói Bútorvásárral egy időben, a Fuorisalone 2014 szakkiállításon mutatta be dizájn-filozófiáját és jövőképét az elkövetkező évek okos otthonairól a Samsung. Ennek keretében láthatták az érdeklődők az úgynevezett Prémium Házát, amely – tendenciáját tekintve– hamarosan mindenki számára elérhetővé válhat: videó falak, ívelt Ultra-HD felbontású tévék és távvezérelt digitális háztartási gépek jelentek meg benne. Mindezek az eszközök kommunikáltak egymással, így okostelefonról, táblagépről és televízióról is lehetett őket irányítani. A házban, amely elegáns Arclinea, Artemide és B&B Italia bútorokkal volt berendezve, a látogatók megtapasztalhatták az okos otthon élményét. Egy virtuális utaskísérő és egy 55 hüvelykes tévékészülék várta a bejáratnál az érkezőket, bemutatva a legismertebb Samsung termékek dizájntörténetét. (Nem mellesleg jegyezzük meg, hogy ezek a produktumok csak ez elmúlt évben 825 különböző formatervezői díjat nyertek a világban, köztük a legmagasabb szintű elismeréseket is begyűjtve.) Bent a látogatók táblagépek segítségével kipróbálhatták és irányíthatták a berendezéseket a világítástól kezdve a kamerákon át az összes egyéb összekapcsolt készülékig. A táblagépeken keresztül lehetőség volt a különböző gépek energiafelhasználásának megfigyelésére is, így azonnal látható vált, milyen energia megtakarítások érhetők el a cég legújabb fejlesztéseinek köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.