KÍSÉRLET Ha előbb kinyitnak és programokat is kínálnak, vajon a tóhoz csábítható-e a turista, akár már májusban?
Átlépte már a négyszázat a Nyitott Balaton akcióban résztvevő vállalkozások, szolgáltatók, intézmények száma. Idén ugyanis minden korábbinál előbb nyit a Balaton, minden korábbinál nagyobb kereskedői-vendéglátói összefogással; május 1. és 11. között huszonnégy helyszínen várják rendezvények a látogatókat.
A tóparti vállalkozók nagyon várják ezt a tizenegy napot, hiszen most végre válasz születhet a régi dilemmára: ha „előbb nyit” a Balaton, akkor idecsábíthatók-e a turisták, vagy minden hiába? Akadnak optimisták és borúlátók is, apropó: az nyilván nem ártana, ha az időjárás kegyeibe fogadná a vendégvárókat. Kerékpártúrák, gasztronómiai élmények, kiállítások, koncertek: felkészültek a szakemberek. Balatonföldváron például oknyomozós kalandtúra lesz, a szerelmesek bringatúrája Siófokról indul, vezetett gyalogtúra pedig a Nagyberek különleges madár- és növényvilága, s a védett Fehérvízi Láp megismerése céljából.
Harminc helyszínen forgatták a Happy Balaton kampányfilmet a helyi TDM-szervezetek közreműködésével, mely arra próbál fókuszálni: a Balaton életérzés és nem csak a nyári szezonban. Az adatok egyébként beszédesek: a balatoni turisztikai régióban található a magyarországi kereskedelmi szálláshelyi férőhelyek több mint 25 százaléka. A vendégek 15, százaléka a vendégéjszakák 20 százalékát tölti a magyar tengernél, a belföldi vendégek 22, a belföldi vendégéjszakák 26 százalékát a Balaton-régióban regisztrálják. A vízparti utazások jellemzőinek köszönhetően az átlagos tartózkodási idő (3,4 nap) meghaladja az országos átlagot.
A KSH adatai szerint 2013-ban a régió kereskedelmi szálláshelyein 1, 3 millió vendég töltött el 4,6 millió vendégéjszakát. Ez a vendégek és a vendégéjszakák számában is 5,3 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A kedvező tendencia 2014 első két hónapjában is folytatódott: tizenkét százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak, a belföldi vendégéjszakaszám 16 százalékkal nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.