BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A drónok korszaka úgyis eljön

Néhány területe van a technológiai fejlődésnek, amely forradalmasítja a közeljövőben mindennapjainkat, de talán az egyik legfontosabb folyamatban lévő fejlesztés a robotrepülőgépek, vagy drónok piaca, és azok polgári és civil felhasználása. Olyan mértékű ennek a területnek a tőke-, figyelem- és innováció vonzó képessége, hogy a világ legnagyobb kiskereskedelmi, repüléstechnikai, elektronikai, bányaipari, mezőgazdasági, állattenyésztési, egészségügyi és tengerészeti vállalatai mind prioritásként kezelik ezeket a technológiai újításokat. A múlt évben a teljes befektetett tőke erre a területre 12,8 milliárd dollár volt (amely a 2009-es magyar GDP majdnem egytizede).

A verseny ma olyan éles, hogy a világ egyik legnagyobb kereskedelmi vállalata, az amerikai Amazon éves fejlesztési keretének 23 százalékát költötte 2013-ban a drónok fejlesztésére. Azt lehet hinni, hogy így aztán az összes lehetséges fórumon az Amazon a drónokat támogatja. Jeff Bezos, az Amazon fő tulajdonosa és vezetője azonban vérbeli multinacionális játékossá nőtte ki magát. A nemrég felvásárolt napilapjában, a Washington Postban egy olyan cikket jelentetett meg, amelyben ezt sugallja vetélytársainak és a kis és közepes vállalatoknak: 2001 óta számos drón zuhant le, és korai még ezen piacon megjelenni.

A világon az innovációt szem előtt tartó és a civil és polgári felhasználást megcélzó high-tech vállalatok egész sora természetesen nem rezzen meg ilyen manipulatív információkra. Az érintett vállalatok az afrikai, és távol keleti, és dél-amerikai kontinensen már ma évi 300-400 millió dollárt költenek ezen technológiák megvásárlására. Érdemes tehát bepillantani az Amazon valós érdekei mögé, a felhasználóknak pedig itt az ideje hozzászokni a gondolathoz, hogy 5-10 éven belül a következő „Nagy Bumm” az internet és a mobiltelefon után a drónok világa lesz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.