BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megállapodhat az Airbus és a Rolls Royce

Az Airbus közel áll a megállapodáshoz az angol Rolls Royce hajtóműgyártó céggel új hajtóművek gyártásáról a toulouse-i cég szélestörzsű A330-as modelljeihez - írta csütörtökön az ügyet jól ismerő forrására hivatkozva a Reuters hírügynökség.

Az A330neo néven futó projektben az Airbus az amerikai General Electric-kel (GE) is tárgyalt, de információik szerint az amerikai gyártó nem vehet majd részt a 2 milliárd dollárosra becsült gépfelújítási projektben, a döntés értelmében az új hajtóműveket csak a Rolls Royce gyárthatja. Ennek oka, hogy a Rolls 14-15 százalékos kerozin-megtakarítást ígért az Airbusnak, amely ehhez kapcsolódva átalakítja a szárnyvégződéseket, így csökkentve tovább a fogyasztást.

Az Airbus és a GE szóvivői nem kommentálták az értesülést, a Rolls Royce kommunikációs vezetője pedig annyit mondott, nem tudnak arról, hogy a tárgyalások végénél járnának. Korábban az Airbus azt mondta, az év végéig döntést hoz arról, hogy felújítja-e 1994-ben bemutatott A330-as gépét.

Légügyi szakértők korábban azt mondták, a piaci nyomás miatt dönthet végül a toulouse-i gyártó a modernizálás mellett. Legsikeresebb szélestörzsű típusa idén húsz éves, és a költséghatékonyság előtérbe kerülésével a légitársaságok az egyre romló hatásfokú, régebbi hajtóművek lecserélését szorgalmazzák.

Az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett, most viszont újra részletes vizsgálat alá vetette az A330-asok felújítását. A gyártó attól tart, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.

Tom Enders, Airbus Group (korábbi nevén EADS) vezetője a berlini ILA légi szalonon újságíróknak azt mondta, az A330-as típus felújítása viszont alig pár százra tehető új rendelést jelentene.

Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1342 darabot gyártott belőle az Airbus és további 260-ra volt megrendelése május végéig.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.