Ékszer és ezüstárveréssel zárta a a szezont a BÁV. Ezen jutalékkal együtt kilencmillió forintos vételáron adtak el egy modern arany női Rolex karórát. Az árverés legdrágább tételét 14 nagyobb és 160 apró briliáns díszíti. Az, hogy drága órát hordani újra divatba jött, az árveréseken is érezteti hatását, mind a régi, mind az új órák jól mentek. Egy 1900 körüli, arany IWC férfi zsebóra, jó állapotban, háromszoros áron 600 ezer forintért, egy modern Breitling óra 800 ezerért, egy hatvanas évekbeli Patek Philippe 850 ezerért talált gazdára.
Az ékszerek között újra felfedezték a mór motívumos ékszereket, amelyek közt vannak 19. századi darabok. Az árverési kínálatban több is felbukkant, egy fülbevalópár 130 ezerért, egy mór fejekből összeállított karkötő 600 ezerért kelt el, az árak két-háromszoros áremelkedéssel alakultak ki. Az ékszeraukció csúcstételei a brillékszerek, amelyeket befektetési szempontból is vásárolnak. Köztük most egy szoliter gyűrű volt a legdrágább 4,2 millió forintért, három és fél karátos régi csiszolású kővel, amelyben ugyan egy kis zárvány is volt, de épp csak akkora, ami annak a jelzésére is tökéletes, hogy nem szintetikus kővel van dolgunk. A modern brill ékszerek esetében az árverésen való vásárlás nagy előnye, hogy bolti ár alatt lehet hozzájuk jutni. Állapotuk kifogástalan, jó szemmel kiválasztva hosszú távon még befektetésként is jók lehetnek. Ugyanez igaz a gyöngyökre is, most két különleges, Tahitin tenyésztett zöldes-fekete gyöngysor talált gazdára 800 ezres és másfél milliós áron.
Az ezüstkínálat 19-20. századi asztali használati ezüsttárgyakat vonultatott fel, erőteljesebb bécsi kollekcióval, historizáló és szecessziós anyaggal, barátságos (egy euró alatti, átlagosan 200 Ft/gramm) kikiáltási árakon. Ennek köszönhetően szinte a teljes anyag elkelt. A kisméretű cukordobozokért, gyümölcskínálókért, tortalapátokért nagy licitharcok folytak.
A BÁV ékszertematikában piacvezető, de a bolti értékesítésben is erősítenek, országszerte több helyen ékszerbolti részt alakítanak ki a zálogfiókokban és régiségboltokban – tájékoztatott Varga Balázs, a BÁV új kereskedelmi igazgatója (korábban a Levisnél és az Auchannál dolgozott logisztika és kereskedelmi vezetőként). Közel száz zálogfiókjukból negyvenben már eddig is működött ékszerbolt, aktuálisan még tízet nyitnak, így tudnak jelen lenni olyan vidéki városokban, ahol egyébként nincs műtárgy üzletük.
Decembertől Budapesten a Frankel Leó utcai Fény Galériában is nyitottak egy ékszerbolti részt, ahol – ahogy Kovácsné Racskó Szilvia ékszerszakértő elmondta –, egyaránt árulnak jó állapotú régi és új ékszereket. Az arány ez utóbbiak felé tolódott el, ez egyben azt is jelzi, felértékelődtek a különlegesebb régi darabok.
Az új ékszerek esetében a kínálatot szélesítették, az eddigi beszállítók mellett új beszerzési forrásokból kifejezetten fiatalokat megcélzó fazonokat rendeltek, Ismét divatba jött a rosé arany és sárga szín, lecsengőben a fehér ékszerek divatja. A köves ékszereknél, gyémántnál, féldrágakőnél viszont a színes kövek kerültek fókuszba, igaz, nem feltétlen a hazai vásárlóknál, akik az átlagnál hagyománytisztelőbbek amikor ékszert választanak, 14 karátos aranyat és fehér köveket kedvelnek. Egyre több a külföldi vevő, a dunai hajósutakkal érkező nyugat-európaiak és a kínai, japán, hongkongi turisták előszeretettel vásárolnak nálunk köves ékszereket.
A fiatalabb korosztály meghódítását szolgálja a márciusban, a Dohány utcában nyíló BÁV-Retro bolt is, ahol a bútoroktól a lámpatestekig, plakátokig a teljes árukészlet a hatvanas-hetvenes éveket idézi majd.
A BÁV belső szakembergárdája frissítését is elkezdte, folyamatosan vesznek fel munkatársakat, egyrészt a belső képzésen végzett tehetséges hallgatókat, másrészt művészettörténészeket, akik az aukciósház szakmai színvonalának emelésért felelnek majd. Azért is szükség lesz rájuk, mert az aukciók számának növelését tervezik a következő évben, tematikus árveréseken gondolkodnak és az internetes megjelenés (új honlap, online-árverések) frissítésén. A 65. őszi aukció az elmúlt öt év legjobban teljesítő árverése volt a BÁV történetében, húsz százalékos forgalomnövekedést regisztráltak, ezt jó előjelnek tekintik a bővítés elé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.