Kína belső fogyasztása egy ideje gyengélkedik, Peking pedig abban bízik, hogy az ország első Legoland élményparkja, valamint a jövőben megnyíló, nyugati márkákra épülő nagyszabású attrakciók mind a belső piac katalizálása, mind a külföldi látogatók költései révén segítik a világ második legnagyobb gazdaságának további növekedését – írja az Origo. A sanghaji Legoland mintegy 550 millió dollár (kb. 187 milliárd forint) ráfordítással épült, egyúttal a brit üzemeltető Merlin Entertainments legnagyobb ilyen létesítménye. Az attrakciók megépítéséhez 85 millió kockát használtak fel.
A tematikus vidámparkok nagyon fontosak a helyi gazdaságnak, erről kínai tisztviselők is beszéltek a park megnyitóján. Ceng Hsziao-feng, a Niko Partners piackutató cég alelnöke pedig úgy értékelte a helyzetet, hogy a nyugati brandekre épülő új élményparkok elsősorban a fiatalokat kívánják megszólítani Kínában, és bár a lakosság nagy része kifejezetten takarékosan bánik a pénzével, a gyerekekhez köthető látogatói érdeklődés nagy forgalmat generálhat a parkokban. Ceng hozzátette, hogy több gazdasági tanulmány kimutatta:
a kínai szülők egyre többet hajlandók költeni gyerekeikre még akkor is, ha összességében véve visszafogják fogyasztói kiadásaikat.
Az új Legoland a külföldi turisták számára is vonzó attrakció lehet Kína potenciálisan 1,4 milliárd fős belső piaca mellett. A turizmus erősítése egyébként az egyik legfontosabb gazdasági célkitűzés lett Pekingben a Covid–19 járvány lecsengése után.
A Szingapúri Egyetem egyik közgazdászának értékelése szerint az élményparkok hozzájárulnak új munkahelyek létesítéséhez, ugyanakkor a nyugati márkák jelenléte erősíti Kína világra való nyitottságának imázsát. Az új létesítményeknek azonban nagyon erős piaci versenyben kell helytállniuk, többek között a Disney-vel konkurálva.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.