
Legoland nyílt Kínában, és ez nagyon jót tehet az országgal
Kína belső fogyasztása egy ideje gyengélkedik, Peking pedig abban bízik, hogy az ország első Legoland élményparkja, valamint a jövőben megnyíló, nyugati márkákra épülő nagyszabású attrakciók mind a belső piac katalizálása, mind a külföldi látogatók költései révén segítik a világ második legnagyobb gazdaságának további növekedését – írja az Origo. A sanghaji Legoland mintegy 550 millió dollár (kb. 187 milliárd forint) ráfordítással épült, egyúttal a brit üzemeltető Merlin Entertainments legnagyobb ilyen létesítménye. Az attrakciók megépítéséhez 85 millió kockát használtak fel.

Gyermekes szülők pénztárcáját szólítja meg a Legoland
A tematikus vidámparkok nagyon fontosak a helyi gazdaságnak, erről kínai tisztviselők is beszéltek a park megnyitóján. Ceng Hsziao-feng, a Niko Partners piackutató cég alelnöke pedig úgy értékelte a helyzetet, hogy a nyugati brandekre épülő új élményparkok elsősorban a fiatalokat kívánják megszólítani Kínában, és bár a lakosság nagy része kifejezetten takarékosan bánik a pénzével, a gyerekekhez köthető látogatói érdeklődés nagy forgalmat generálhat a parkokban. Ceng hozzátette, hogy több gazdasági tanulmány kimutatta:
a kínai szülők egyre többet hajlandók költeni gyerekeikre még akkor is, ha összességében véve visszafogják fogyasztói kiadásaikat.
Az új Legoland a külföldi turisták számára is vonzó attrakció lehet Kína potenciálisan 1,4 milliárd fős belső piaca mellett. A turizmus erősítése egyébként az egyik legfontosabb gazdasági célkitűzés lett Pekingben a Covid–19 járvány lecsengése után.
A Szingapúri Egyetem egyik közgazdászának értékelése szerint az élményparkok hozzájárulnak új munkahelyek létesítéséhez, ugyanakkor a nyugati márkák jelenléte erősíti Kína világra való nyitottságának imázsát. Az új létesítményeknek azonban nagyon erős piaci versenyben kell helytállniuk, többek között a Disney-vel konkurálva.
További részletek az Origo cikkében olvashatók.





