Kilőtt a Ryanair részvényárfolyama hétfő reggel Dublinban, miután az ír fapados légitársaság üzleti éve június végén lezárt első negyedében több mint a duplájára, azaz az előző év azonos időszakában elért 360 millió euróról 820 millióra növelte nettó profitját, magasan túlszárnyalva a Bloomberg Intelligence 687,6 millió eurós becslését is.
Michael O’Leary vezérigazgató arra számít, hogy a 2026. március végéig tartó teljes pénzügyi évben jelentősen nőni fog a cég nyeresége. Konkrét előrejelzést még nem adnak, mivel túl korai lenne – tette hozzá O’Leary a gyorsjelentés bemutatásakor.
A kritikus nyári időszakban viszont a Ryanair már biztosan erős keresletet érzékel az egész hálózatán, amit szerintük más légitársaságok kapacitáskorlátozásai is segítenek.
Az árbevétel eközben 20 százalékkal, 4,34 milliárd euróra nőtt, ami kissé meghaladta a becsléseket, míg a járulékos bevételek 1,39 milliárd eurós értéke megfelelt az elemzői várakozásoknak.
Az április és június közötti három hónapban a Ryanair 57,9 millió utast szállított, 4 százalékkal többet, mint a bázisidőszakban. A gépek töltöttsége változatlanul 94 százalékon maradt.
A jegyárak a bázishoz képest azonban 21 százalékkal emelkedtek, ezért nőhetett – az 5 százalékkal növekvő működési költségek ellenére is – 128 százalékkal a nyereség. A jegyárak megugrását részben az tette lehetővé, hogy a húsvét idén áprilisra esett, ellentétben a tavalyi évvel, amikor márciusra, azaz az előző negyedévre.
A július–szeptemberi nyári hónapokra a vezetés már kisebb mértékű jegyáremelkedésre számít, de az is felülmúlja a tavalyit, hiszen akkor az egész évet alapul véve összességében 7 százalékkal csökkentek a jegyárak.
A Ryanair BBB+ besoroláson van a Fitch és az S&P hitelminősítőknél is. A cég több mint 590 repülőgépből álló B737-es flottája teljesen tehermentes, míg bruttó készpénzállománya június 30-án 4,4 milliárd euróra rúgott, miután a negyedév során
A nettó készpénzállomány 2 milliárd euróra nőtt az előző negyedév végi 1,3 milliárd euróról, így a csoport jó helyzetben van ahhoz, hogy a következő tíz hónapban lejáró kötvényekre – beleértve egy 850 millió eurós szeptemberi kötvényt is – mintegy 2,1 milliárd eurót belső készpénzforrásokból fizessen vissza.
Ez a pénzügyi erő a cégvezetés szerint tovább növeli a különbséget a Ryanair és a versenytársai között, akik drága hosszú távú finanszírozásnak és növekvő repülőgéplízing-költségeknek vannak kitéve.
A Ryanairt felvették az MSCI World Indexbe, és várhatóan szeptemberben bekerül az FTSE Russell Indexbe is a féléves felülvizsgálatot követően.
Az ír vállalat májusban elindította legújabb részvény-visszavásárlási programját is, június 30-ig mintegy 1,6 millió részvényt vásárolt vissza 39 millió euró értékben.
A Ryanair kiugró eredményei annál is meglepőbbek, mert a brit EasyJet a múlt héten 25 millió fontos negyedéves veszteségről számolt be, a légi forgalmi irányítók sztrájkjaira és a növekvő üzemanyagárakra hivatkozva.
Csütörtökön érkezik egyébként az európai fapados légi közlekedés harmadik nagy szereplőjének, a Wizz Airnek a gyorsjelentése is.
A Ryanair részvényei hétfőn délelőtt 6 százalékkal, 24,5 euróra drágultak. Év eleje óta pedig már 28 százalékkal emelkedett az árfolyam.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.