VÉDELEM Tovább szigorítana az árubemutatókra vonatkozó szabályokon a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a tárca ezért egyeztetést kezdeményezett a társhatóságok és civil szervezetek bevonásával – hangzott el a tárca és a KDNP közös sajtótájékoztatóján. Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára jelezte: a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet, ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai szerint minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével. A témáról széleskörű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével. A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.
Koszorús László, az NFH vizsgálati jelentését ismertetve elmondta: tavaly 99 érintett céget ellenőriztek, ezek 68 százalékánál találtak szabálytalanságot. 2013-ban 150 ellenőrzésből 110 esetben találtak jogszabálysértést, a legtöbb az elállással kapcsolatos. Közölte, hogy a tárca támogatja az országos ügyfélszolgálat létrehozását, és fontosnak tartja, hogy üzleten kívüli értékesítésnél ne lehessen hitelszerződést kötni, csak bankfiókban. Közölte: milliárdos üzletágról lehet szó, mivel a tapasztalatok szerint 10-20-szoros áron értékesítik az alacsonyabb áron beszerezhető műszaki cikkeket. Nem egyszer volt példa arra, hogy egy 50 ezer forintért beszerezhető masszázsfotelt 800 ezer forintért értékesítettek hitelszerződéssel. A hatóságoknak a bejelentési kötelezettség ellenére nehézséget okoz az üzletág feltérképezése, a törvényi eszközökkel lehet szigorítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.