Nagyon sikeres a vásárlók körében az új Vitara, amelynek sorozatgyártása tavasszal kezdődött meg a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában. Ennek köszönhetően elképzelhető, hogy a korábban tervezett 165 ezer helyett idén 10-15 ezerrel több autó is készülhet az üzemben, és ez azzal is járhat, hogy a jelenlegi két műszak helyett esetenként szombaton is termelni fognak az üzemben – mondták a cégvezetők a szerdai sajtótájékoztatójukon. Korábban szinte minden évben előrukkolt a Suzuki egy új modell gyártásával Esztergomban.
Naoyuki Takeuchi, a cég nemrég kinevezett vezérigazgatója nem tudott lapunknak arra a kérdésére válaszolni, hogy mikorra kezdhetnek egy újabb modell gyártásába Esztergomban. Ez ugyanis az anyavállalat döntési jogkörébe tartozik. Az azonban biztos, hogy továbbra is Magyarországon készül a szintén népszerű Swift, az S-Cross, illetve a Vitara. Ez utóbbival kapcsolatban inkább az a kérdés, hogy az olyan piacok igényeit is ki tudják-e elégíteni, amelyekre még nem tudnak szállítani az új modellből – tette hozzá lapunknak a cégvezető. A Vitara ma még a magyar és az európai piacra kerül, de szeretnék, ha mielőbb a világ számos országában is megjelenne. Eddig 28 500 Vitara került külföldre. A magyarországi sikert pedig jelzi, hogy idén áprilisban 647 új Suzukit adtak el, ami 9,6 százalékos piaci részesedést jelent, és ennek egyharmada Vitara volt – mondta Krisztián Róbert értékesítési igazgató.
Az új vezérigazgató célja, hogy a jelenlegi modelljeik tömeggyártott minőségét arra a szintre emeljék, amely a világ igényeinek megfelel. Erre jó példa az S-Cross, amely már a japán piacon is jelen van, és egyben ez azt is jelzi, hogy a beszállítók – köztük a magyarok is – képesek világszínvonalú alkatrészeket előállítani. Jelenleg 77 magyarországi beszállítója van az esztergomi Suzukinak, az európai piacról pedig 350 céggel áll kapcsolatban a gyár.
A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 147 ezer gépjárművet gyártott, ez 9 százalékos csökkenés a megelőző évihez képest. A vezérigazgató szerint a csökkenés oka, hogy a társaság két modell – az SX4 és a Spash – és azok ikermodelljeinek gyártásával is felhagyott az év második felében, és teljes egészében az új Vitara gyártására fókuszált. A Suzuki-eladásokban továbbra is az export dominál, de a hazai eladások tavaly 16 százalékkal, 4652-re nőttek – tette hozzá Krisztián Róbert. A cég az elmúlt évben 1539,3 millió euró árbevételt ért el, ezen belül a saját gyártású gépkocsik értékesítéséből származó bevétel 1457,7 millió euró volt, ami 8 százalékos csökkenés a megelőző évihez képest. A bevétel kisebb mértékű zsugorodása – a gyártott darabszámhoz képest – azzal magyarázható, hogy a termelésben nagyobb szerephez jutottak a magasabb kategóriás járművek. Ez azonban nem jelenti törvényszerűen azt, hogy a későbbiekben az esztergomi gyár váltana a „népautók” gyártása helyett a magasabb kategóriásokra. A cél, hogy egy-egy modellt minél közelebb gyártsanak a felvevőpiachoz – mondta Ryoichi Oura, a Magyar Suzuki Zrt. korábbi vezérigazgatója, akinek fontos szerepe volt a Vitara gyártásának előkészítésében, és aki – miután szétválasztottak a funkciókat – jelenleg a termelésért felelős igazgató.
Elegendő forrás marad
A Magyar Suzuki a közelmúltban 156 millió eurós tőkecsökkentésről döntött, vagyis 30 százalékkal apad a cég jegyzett tőkéje. Ennek hátterében az áll, hogy a cég által használt tőkét a cégcsoport más vállalkozásánál hasznosítsák – emelte ki a vezérigazgató, aki azt is hozzátette, hogy a tőkekivonás után is elegendő forrása marad a magyar cégnek, ha pedig újra lenne szüksége, az rendelkezésre állna. A sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy a tervek szerint 2018 körül gyorsforgalmi út köti majd össze Esztergomot az M1-es autópályával. Legutóbb erre Orbán Viktor miniszterelnök a Vitara márciusi sorozatgyártásának kezdetekor tett ígéretet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.