Cégvilág

Elviszi a Coty a samponokat a Henkel orra elől

Nagy szereplővé válhat a nemzetközi szépségiparban az eddig főleg illatszereiről és kozmetikumairól ismert Coty, miután a New York Post értesülései szerint három területen is ő tette a győztes ajánlatot a Procter & Gamble (P&G) piacra dobott üzletágaira. Korábbi hírek szerint a Cotyt a brandjei többségétől megváló P&G kozmetikai, illetve parfüm üzletága érdekelte, mostanra azonban kiderült, hogy a hajápoló szerek részlegére is ajánlatot tett – és ezt is megnyerte. Mint megírtuk, a többek között a Wella és a Head & Shoulders márkák fölött rendelkező üzletágra a német Henkel is ajánlatot tett (a Reuters korábbi értesülései szerint ez 5-7 milliárd dollárt érhet), és érdeklődtek iránta – csakúgy, mint a P&G más eladósorban levő üzletágai iránt – nagy amerikai befektetési társaságok is.

Eredetileg a Henkelt tartották esélyesnek a hajápoló készítmények megszerzésére, ám a német cég vezérigazgatója, Kasper Rorsted már vasárnap, a Coty-győzelem hírének nyilvánosságra kerülése előtt úgy nyilatkozott a Die Weltnek, hogy nem olyan fontos nekik a Wella megszerzése a Schwarzkopf mellé. (A befektetők talán nem így gondolták, mert a Coty-győzelem hírére 2,3 százalékkal gyengült a Henkel árfolyama.)
A New York-i székhelyű, de a német Reimann család ellenőrzése alatt álló Coty évek óta szisztematikusan gyűjti be magának a különféle brandeket (többek között övé a Rimmel szemfesték), emellett olyan luxusmárkák parfümjeit is gyártja, mint a Calvin Klein és a Marc Jacobs. A hajápolók megszerzésével azonban mennyiségi szintet ugrik a cég, amely a New York Post forrása szerint egy közvetítő alapon keresztül vásárolja be magát a P&G-üzletágakba, összesen mintegy 12 milliárd dollárért. A megállapodás értelmében a P&G a többségi részesedésnél valamivel kevesebbet ad el –így nem kell tőkenyereség-adót fizetnie –, viszont az operatív irányítást teljes egészében átengedi a Cotynak.

vállalat Coty szépségipar
Kapcsolódó cikkek