Cégvilág

Nagyléptékű üzletbezárásra készül a Gap Amerikában

Négy éven belül a második nagy üzletbezárási programot jelentette be a Gap: az amerikai ruházati cég saját névadó márkájának 675 észak-amerikai üzletéből 175-öt számol fel a következő néhány évben, ezen belül 140-et a mostani pénzügyi évben.

A változások nem érintik a Gap Outlet és a Gap Factory boltokat, viszont az észak-amerikaiakkal párhuzamosan európai üzleteket is bezárnak majd – áll a társaság közleményében. Arról nincs információ, hogy hány európai egységről van szó és mely országokban; Magyarországon a Gap 2013 nyarán jelent meg két saját üzlettel, a Westend, illetve az Árkád bevásárlóközpontokban. Azt sem tudni, hogy a bezárások hány munkahelyet érintenek, a cég csak annyit közölt, hogy a társaság San Francisco-i székhelyén megszüntet 250 állást. A bezárások egyszeri költségét 140-160 millió dollárra teszik, ez nagyrészt a folyó negyedévre jut majd.

Az 1969 óta működő Gap férfi, női és gyerekruhákat is forgalmaz, saját márkája mellett övé a Banana Republic, az olcsóbb vonalnak számító Old Navy, az Athleta és az Intermix is. Szerte a világon több mint 90 országban nagyjából 140 ezer főt alkalmaz mintegy 3700 üzletben (ebből 400 franchise-ként működik), idén január 31-gyel zárult üzleti évét 16,44 milliárd dollár árbevétellel zárta. Ágazati szakértők szerint a divatcég évek óta tartó nehézségeit részben a túlzott terjeszkedés okozta – mindenekelőtt Észak-Amerikában, ahol lényegében minden bevásárlóközpontban jelen vannak –, részben pedig az, hogy nem tudta felvenni a versenyt a divatipar olyan újabb szereplőivel, amelyek gyorsan forgó árucikkeket forgalmaznak, markáns logók nélkül, mint például a Zara vagy a H&M. A Gap márkái a mostani fiatal vevők szemében az előző generáció stílusát képviselték, az viszont már kinőtt belőlük – figyelmeztetnek elemzők –, így nem biztos, hogy a vállalat problémáit csak az üzletek bezárásával meg lehet oldani.

USA leépítés Gap
Kapcsolódó cikkek