A cégek többsége elégedett tavalyi eredményeivel, és jövőbeli várakozásaik is optimisták az UniCredit Bank saját ügyfelei körében végzett, 820 kisvállalkozásra kiterjedő kutatása szerint. A nem reprezentatív felmérés szerint a jelenlegi cégvezetők több mint 80 százalékának saját üzleti tapasztalatai a legfontosabbak döntései meghozatalakor. Piackutatási eredményekre a megkérdezett cégvezetők valamivel több mint egyharmada támaszkodik – főképp a fiatal cégek vezetői és a női vezetők végeztetnek piackutatást, mielőtt belevágnak egy új üzletbe. A több szempontra támaszkodó tudatosabb döntéshozatali stílus különösen jellemző az informatikai és a kommunikációs cégekre, valamint a nagyobb (400-700 millió forintos) árbevételű vállalkozásokra. Sajtóhírekre, a sajtóban közzétett felmérésekre a válaszadók 17 százaléka alapoz üzleti döntést, és nagyjából ennyien (16 százalék) tartják a szakmai intézmények felméréseit, a rendezvényeiken szerzett információkat is hasznosnak
A cégvezetők több mint háromnegyede kedvezően nyilatkozott saját cége elmúlt évi eredményeirő, közel kétharmaduk abban is bízik, hogy az elkövetkező évben még tovább erősödhetnek. Elsősorban a dunántúli régióban működő cégek vezetői voltak elégedettek vállalkozásuk teljesítményével, míg a stagnálást jelző cégek aránya a budapesti régióban volt a legmagasabb. A megkérdezettek nemcsak saját cégükkel, hanem ágazatuk helyzetével kapcsolatban is bizakodók: leginkább az informatika és a feldolgozóipar területén tevékenykedők látják dinamikusan fejlődőnek ágazatukat. Összefüggésben az árbevétellel, iparága dinamikus fejlődését jelezte a részvénytársasági formában működő cégek vezetőinek kétharmada, míg a betéti társaságok vezetői még csak feltételezik, hogy beindulhat a fejlődés ágazatukban, de jelenleg még nem tapasztalták ezt.
A felmérés szerint a cégek közel kétharmadánál terveznek beruházást az elkövetkező 1-2 évben – főképp a tavaly jó évet záró feldolgozóipari ágazatban, ahol a társaságok négyötöde számolt be fejlesztési elképzelésekről. A beruházási szándék a Dél-Dunántúlon a legnagyobb, feldolgozóipari cégek négyötöde tervez beruházást. A beruházási célok között még mindig sláger a tárgyi eszközök, berendezések vásárlása, cseréje és az ingatlan beruházás, ám eközben a cégek a beruházási célok és az uniós pályázati lehetőségek összehangolásában is egyre tudatosabbak. Az idei uniós pályázatok kiemelt területei a foglakoztatás bővítése, az energetikai fejlesztés és az innováció. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy ezzel összhangban a konkrét beruházási célokkal rendelkezők több mint 30 százaléka foglalkoztatottjainak létszámát szeretné bővíteni. A cégek közel 10 százaléka felismerte az energetikai fejlesztés fontosságát is, főleg a mezőgazdasági cégek terveznek ezzel, a kelet-magyarországi régióban különösen nagy számban.
A válaszadók tőkeellátottsága kifejezetten jónak mondható, a beruházni szándékozók valamivel több mint 80 százaléka saját forrással is rendelkezik tervei megvalósításához. Ezen túl csaknem fele-fele arányban támaszkodnának banki hitelre és pályázati forrásokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.