A lap azt írja, a változások, kettő kivételével az utasok számára alig tűnnének fel, két pont viszont érdemben alakíthatja a fővárosi taxispiacot.
Az egyik farsúlyos módosítás szerint már nem csak a repülőterek mellett alakíthatnának ki speciális taxiállomásokat, hanem a pályaudvaroknál is. A Liszt Ferenc légikikötőnél jelenleg csak a Főtaxi autói állomásozhatnak, miután a cég korábban megnyerte az erről szóló tendert. Az új drosztok működtetési jogát vélhetően továbbra is pályázat útján választanák.
A repülőtérnél uralkodó állapotok ugyanakkor arra utalnak, hogy a reptéri taxishelyzetet egyelőre nem sikerült úgy rendezni, ahogy a város elöljárói szerették volna. Évek óta megoldatlan probléma, hogy több független taxis is kínálja szolgáltatásait Ferihegyen –már a váróban, az érkezési oldalon –, s számos esetben ezek a sofőrök átverték az utasokat.
A rendelet kizárná a „mezítlábas”, azaz egyik fuvarszervezőhöz sem tartozó sofőröket, de a lap forrása szerint hátrányba kerülnének a kisebb társaságokat és azok taxisait is, ami mindenképpen piacvesztést jelent. Ez a javaslat a piaci erőviszonyokat is átrajzolhatja, még akkor is, ha a fuvarszervező vállalkozások forgalmának jelentékeny részét a szerződéses partnerek, cégek adják.
Az erőviszonyokat azonban a fuvarszervezőkkel szemben támasztott saját tőkeelvárás emelése is átrajzolhatja: ezt a jelenleg 50 millió forint duplájára, 100 millióra emelnék. Az összeget a kisebb társaságok hatalmas erőfeszítések árán tudnák csak összeszedni. Ez még akkor is igaz, ha ennek előteremtésére bőven adnának időt, miután ezt az új szintet csak 2017. január 1-jétől kellene produkálni.
A lap szerint ilyen feltételek mellett aligha lépnek majd be új szereplők a piacra, a kisebbek akár el is tűnhetnek, a nagyobban pedig még nagyobbá válhatnak.