BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Zöld busz az Evoprótól

A gazdaságfejlesztési operatív program keretében 675,1 millió forint uniós támogatással, 1 milliárd 360 millió forintból innovatív környezetbarát városi járműcsaládot fejlesztett ki az Evopro Kft. A projekt keretében egy gázhajtású buszt, egy felsővezeték nélkül is közlekedni képes trolibuszt és egy, a korábbihoz képest új, elektromos hajtású buszt fejlesztettek ki, ez utóbbihoz még egy töltőt is konstruáltak – mondta a projektzárón Bodnár Balázs, a cég ügyvezető igazgatója.

Mészáros Csaba, az Evopro-csoport elnök-tulajdonosa kifejtette, hogy 75 elektromos töltővel lefedhető az ország, további ugyanennyivel pedig már 20-30 kilométerenként lehet egy olyan töltő, amely 15 perc alatt feltölti a jármű akkumulátorát. A városokban az Evopro által kifejlesztett, 2,5 óra töltésidejű berendezéseket lehetne telepíteni – jegyezte meg. A közbeszerzésekről elmondta, hogy két hazai elektromosbusz-tenderen eddig a busz előírt szélessége, hosszúsága, illetve az ajtók elhelyezkedése miatt nem indulhattak. A harmadik közbeszerzésen már nem volt ilyen probléma, viszont még nem hirdettek eredményt. „Ha a magyar busz annyiba kerül, mint a külföldi, akkor is 40 százalékkal olcsóbb, a gyártó cég adófizetése miatt” – állította Mészáros Csaba, hozzátéve, hogy az eddigi támogatást már adóban visszafizették.

A BMW 2022-től csak kompozit buszokat akar gyártani, a Mercedes-Volvo pedig az elektromos buszokban látja a jövőt. Az Evopro-csoportnál a kettő együtt van, és képesek arra, hogy 2025-ig a tömegközlekedés feléhez legyártsák az elektromos, kompozit szerkezetű autóbuszokat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.