BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Brutális BKV-drágulás jöhet, óvodásoknak, nyugdíjasoknak is kéne a bérlet

Drasztikus lépéseket kell tennie a fővárosnak, ha a kormány nem segíti a BKV finanszírozását.

Az Index birtokába került Tarlós István Orbán Viktornak írt levele, amiben elég gyászos lehetőségeket fest fel arra az esetre, ha a kormány nem segít be a fővárosnak a BKV finanszírozásába. A portál szerint szó esik a levélben az ingyen utazó gyerekek, nyugdíjasok és fogyatékkal élők havi 1000-2000 forintos regisztrációs díjáról, az agglomerációs jegyek, bérletek árának ötszörösére növeléséről.

Az Index szerint a főpolgármester agglomerációs járatok finanszírozását kritizálja: a fővárosnak csak határain belül volna kötelezettsége a járatok biztosítása, azon kívül nem. Mégis megteszi, de ezen tízmilliárd forintot veszít, és ezt már nem tudja kifizetni. Ezért Tarlós szerint az állam vagy átveszi ezeket a járatokat, vagy fizet. Ha egyik sem történik meg, akkor az agglomerációs jegyek, bérletek árát ötszörösre kell növelni, hogy ne alakuljon ki hiány.

A BKV hiányának másik forrása az ingyen utazók közlekedése. 100 ezer 6 éven alatti gyerek, 324 ezer 65 év feletti, valamint 120 ezer fogyatékkal élő utazhat anélkül, hogy fizetnie kéne érte, az övéik az éves utazások 12 százalékát teszik ki. Az államnak kötelessége lenne kifizetni ezeknek az utazások után az árkiegészítést, mégis 9,3 milliárd forinttal kevesebbet kap érte a főváros, mint járna. Ha az állam nem fedezi ezt a költséget, arra az esetre a főváros az Index szerint egy olyan megoldást dolgozott ki, amivel az érintetteknek havi egyszeri 1000-2000 forintos regisztrációs díjat kellene befizetni.

Tarlós a levélben további lehetséges forrásként említi az éves 5000 forintos Budapest matricát, amit a Budapest határát átlépő autósoknak kellene fizetni. Az még nincs eldöntve, hogy a budapestiek a fizetős körbe tartozzanak, vagy csak a vidékiek fizessenek.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek