Gyors egymásutánban négy szerződést kötött a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. (NFI) a gyorsúthálózat egyes darabjaira. Mérnöktenderek esetében méretesnek számító, egyenként 800 millió–kétmilliárd forint közötti megállapodásokról van szó, összesen 6 milliárd forintnyi tervezési munkát rendelt meg az útépítéseket menedzselő állami cég. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Világgazdaságnak leszögezte, hogy a „tervezői díjak összhangban vannak a korábbi hasonló volumenű tervezési feladatok áraival és egységáraival is”. A piac viszont árgus szemekkel figyeli a tervezői díjakat, ebből következtetnek a kilométerenkénti útépítési költségekre. A fő szabály szerint a projektköltség 5 százaléka költhető a tervezésre-előkészítésre. E szerint például az M4-es Cegléd–Abony között meglévő 2 x 2, illetve 2 x 1 sávos út bővítése gyorsforgalmi úttá 700-800 millió forintba kerülhet, figyelembe véve a 20,5 kilométeres szakaszt.