BUX 42,733.39
-2.96%
BUMIX 3,743.44
-0.90%
CETOP20 1,841.99
-0.52%
OTP 8,918
-4.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.00%
+0.99%
ZWACK 17,300
-0.57%
0.00%
ANY 1,545
-2.52%
RABA 1,115
-0.89%
0.00%
-0.63%
0.00%
-0.47%
OPUS 151.8
-0.78%
-1.00%
-0.79%
0.00%
-1.20%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,814
-4.16%
-0.38%
ALTEO 2,780
+0.72%
0.00%
+0.68%
0.00%
+0.85%
-3.23%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
+9.83%
-5.24%
+0.74%
0.00%
+0.39%
NUTEX 10.05
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
+0.29%
0.00%
NAP 1,228
+3.02%
0.00%
+9.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Úgy viszik a magyarok a Suzukit, mint a cukrot

Idén az első három negyedévben csaknem hetven ezer új személygépkocsit értékesíttetek Magyarországon – derül ki a DataHouse legújabb adataiból. A 69444 eladott autó 25 százalékkal haladja meg azt a mennyiséget, mint amennyit az előző év azonos időszakában eladtak. A csaknem hetven ezres eladásban komoly szerepe volt szerepe volt a szeptemberben értékesített 8229 új autónak, ez ugyanis 31 százalékkal haladja meg a 2015. szeptemberében eladott mennyiséget.

Szeptemberben és az év első kilenc hónapjában is a Suzuki vezette az eladási listát. A kilencedik hónapban a Ford állt a második helyen, a harmadikon pedig az Opel. az első háromnegyedévi összesítés alapján viszont az Opel kerül a dobogó második fokára, a harmadikon pedig a Ford végzett.

Az idén eddig eladott csaknem hetven ezer autó pedig már csak hétezerrel marad el a tavaly egész évben eladott mennyiségtől. A jó ideje tartó tendencia miatt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesület (MGE) a napokban módosította is az év elején megfogalmazott prognózisát, és immár nem 80 ezer, hanem 92 ezer új autó eladásával számol. Az MGE továbbra is bízik abban, hogy folytatódik a magánvásárlók gyorsuló visszatérése és a vállalati gépjárművek cseréje is tovább erősödik. Noha a magánvásárlók inkább a használt autó kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magán vásárlásnak tekinthető, csupán az áfa visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű - maradvány értékes – finanszírozásba – tette hozzá az MGE, amely szerint némi élénkülést hoz a piacra az elektromos autókra adott kormányzati támogatás, amelynek közvetlen hatása inkább a következő évben fog jelentkezni.

Az viszont senki érdekeit nem szolgálja, hogy a drasztikusan növekvő és az új autó import volumenét jelentősen meghaladó importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet, ami az autópark öregedésének folytatódását, a károsanyag-kibocsátás növekedését, közlekedés biztonsága csökkenését okozza, miközben a használtautó-import a joghézagok kihasználásával az áfa meg nem fizetésében élen jár. E téren végre olyan állami intézkedést vár az MGE, amely nem ösztönözné az idős használt autók behozatalát. Ennek megfelelően az MGE javasolta a kW adó rendszerének felülvizsgálatát. Jelenleg az első három évben a súlyadó összege 345 forint kW-onként. Az évek múlásával ez az összeg fokozatosan csökken, és például a 12-15 éves autóknál már csak kW-ként 185 forintot kell fizetni, a 16 évnél idősebb autók után pedig 140 forintot. Ezt szeretné megfordítani az MGE – mondta lapunknak Erdélyi Péter, az MGE elnöke.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek