BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rangos nemzetközi díjat nyert a Zeneakadémia filmje

Silver Hugó díjat nyert a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon a Reklámfilm/ Individual Commercials főkategóriában a szeptemberi budapesti Bartók Világverseny és Fesztivál kapcsán készült kisfilm – mondta a Világgazdaságnak a verseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója. A 45 másodperces filmetűd, több száz nemzetközi nevezés közül vívta ki a rangos elismerést.

Élmezőnybéli versenyek között

A Zeneakadémia immár nem csak egy nagy múltú oktatási intézmény, hanem jelentős koncert központ is, és az utóbbi idők erőfeszítéseinek köszönhetően mára bekerült a világ nagy versenyhelyszíneinek sorába, ezt a 2014-ben és 2016-ban-ben megrendezett Marton Éva Nemzetközi Énekverseny alapozta meg. Amikor a második, élvonalba szánt új nemzetközi zenei verseny kifejlesztésével bízták meg Szabó Stein Imrét kénytelenek voltak végiggondolni, hogy hogyan lehet átugrani a külföldi versenyektől elválasztó hasadékot, ami főként a szignifikánsan kevesebb pénz és a hosszú előtörténet kényelmes felhajtóerejének hiányában mutatkozik.

A kreativitás, és a Zeneakadémia 140 évének hitele és Marton Éva vagy Bartók Béla zenei súlya kínált megoldást. A nagy múltú és a magyar versenyek közötti különbségek szemléltetésére Szabó Stein elmondta, hogy míg például a Marton Éva Nemzetközi Énekverseny vagy a Bartók Világverseny összdíjazása negyven, illetve negyvennégy ezer euró, addig az 1958 óta létező Csajkovszkij-verseny összdíjazása 510 ezer dollár, de hasonló nagyságrendbéli különbség van a Plácido Domingohoz köthető Operalia és a magyar verseny között, az előbbi összdíjazása ugyanis 175 ezer dollár. Ezekből is látszik, hogy az élvonalbéli és a magyar versenyek büdzséje között komoly a különbség – hangsúlyozta az igazgató. Ezért a Bartók Világverseny és az annak szerves részét jelentő film esetében úgy döntöttek, szó szerint „áthidalják” a problémát. Az egész kreatív koncepció középpontjába a bartóki hídszerkezetet helyezték.

[caption id="" align="aligncenter" width="600"]Szabó Stein Imre - A Zeneakadémia kommunikációja számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. Szabó Stein Imre - A Zeneakadémia kommunikációja számos szakmai díjat kapott az elmúlt években.[/caption]

A film egy valódi (Lánc-) hídon éri el tetőpontját, ahol a Zeneakadémiától hajnali útjára induló fiatal zenész egy pillanatra öntudatlanul beleütközik Bartókba. Sok minden ütközik itt, mint ahogy az egész filmben: a szikár puritanizmus és az erős hatás, az univerzális-személyes sík, a torlódó képi metaforák és letisztult történetkezelés feszítik szét az anyagot, amelyet Bartók zenéje tarthat össze. A filmben a megidézett Bartók mellett megjelenő kerékpározó fiatal zenész fiúval a jelen és a múlt és a generációk találkozását látjuk. Ez a megközelítés és a film dinamikája és még számos más eleme mind-mind arra alkalmas, hogy szélesebbre tárja kapuit, és a fiatalabb korosztályt is becsábítsa a zene szentélyébe. A film rendezője Géczy Dávid.

Nemzetközi kampány

Az őszi versenyhez kapcsolódóan, amely Dr. Vigh Andrea rektor kezdeményezésére vált valóra,  egy nemzetközi kampányt kellett felépíteni, de nem csupán Bartók Világverseny a büdzséje marad el az élvonalbeli szereplőkétől, de a verseny kampányra is sokkal kevesebb pénz áll a Zeneakadémia rendelkezésére, mindössze 7.9 forintot tudtak költeni nemzetközi kommunikációra. A Bartók Világverseny és Fesztivál jelentős mértékben a kisfilmre támaszkodó beharangozó low budget médiakampánya a legrangosabb zenei orgánumok (The Strad, Gramophone, Classical Music), és a véleményformálásban meghatározó médiaóriások (The New York Times, Le Monde, Der Spiegel) felületein jelent meg. A verseny meghirdetését támogató kampány egyúttal hangsúlyos imázs-építő szerepet is betölt: a hirdetések nemcsak a Bartók Világverseny és Fesztivál, de egyben a Zeneakadémia, Magyarország és Bartók életművének a nemzetközi népszerűsítéséhez is hozzá kívánnak járulni. Ezt igazolja az első Silver Hugo: a Lisztérium is. A mostani díj ugyanis három év alatt a Szabó Stein vezette kommunikációs irány második versenygőzelme a világ egyik legrangosabb, a filmes és televíziós szakma krémjét versenyeztető Chicagói mustrán.

 Négy év mérlege díjakban

A Zeneakadémia kommunikációja számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. Kiemelkedő elismerés a legjelentősebb világmárkák design-teljesítményét jutalmazó két Red Dot Design Award díj volt, melyet 2014-ben és 2015-ben nyert el a Zeneakadémia kommunikációs csapata, valamint kreatív ügynöksége, az Allison Advertising. 2014-ben kategória győztesként Bronz Penge díjat hozott el az egyestés koncertismertető-sorozat, a 2013-as Media Design versenyen pedig második helyezést kaptak a Zeneakadémia műsorfüzetei. Szintén 2014-ben a Kreatív szaklap által meghirdetett Kreatív Craft Awardon nyert első díjat a Zeneakadémia. A 2015 januárjában bemutatott Lisztérium spot az Aranyszem díjával két rangos nemzetközi elismerést követően hódította meg a magyar szakmát. Tavaly a Hipnózis reklámversenyen közterületi plakát-kategóriában nyert első díjat a Zeneakadémia/ Allison Advertising „A zene 140 éve” kampánya, majd a május 27-én megrendezett Arany Penge gálán három kategóriában is díjat vehetett át a Zeneakadémia, és a mostani Silver Hugo díjjal immár tizenhétre emelkedett a Zeneakadémia 2013 óta megújult arculatát, kommunikációját elismerő kitüntetések száma.

 

A Bartók Világversenyhez kapcsolódó film alkotói

A film írója és kreatív producere a Bartók Világverseny kialakítását is jegyző Szabó Stein Imre, rendezője Géczy Dávid. Az operatőr Dobóczy Balázs, a zenész szereplők pedig a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem hallgatói voltak, a trükkök és speciális effektek Tóth Gergely munkáját dicsérik.

Szabó Stein Imre - A Zeneakadémia kommunikációja számos szakmai díjat kapott az elmúlt években. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.