Megbénulna a nyugat-európai ellátási lánc, ha a 12, részben kelet-európai ország fuvarozói kivonulnának a nyugati piacról – mondta a Világgazdaságnak Wáberer György, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének elnöke azt követően, hogy a visegrádi négyek (V4) országaiban működő közúti árfuvarozási és személyszállítási vállalkozások legnagyobb érdekképviseleti szervezetének vezetői közös nyilatkozatot írtak alá pénteken Budapesten. Az Európai Bizottsághoz, illetve az érintett és a nyugat-európai kormányokhoz is eljuttatandó dokumentumban arra kérik a német, a francia és az osztrák hatóságokat, hogy a kiküldetési (minimálbér) szabályozásuknak a nemzetközi fuvarozásra vonatkozó passzusát függesszék fel, amíg egy új, egységes uniós szabályozás nem lép életbe. A kifogásolt nemzeti jogszabályok egyebek között azt várják el a fuvarozóktól is, hogy arra az időre, amíg az adott országban fuvaroznak, az ottani minimálbért fizessék például a magyarországi vállalkozások járművezetőinek. Napjainkban már a németországi és a francia mellett az ausztriai árufuvarozási és személyszállítási feladatok is akkora adminisztrációs terhet jelentenek, melyek a szolgáltatások és áruk szabad áramlása alapelv technikai akadályának tekinthetők, és elfogadhatatlanok a fuvarozók számára – olvasható a nyilatkozatban. Akár 30 százalékkal is nőhetnének a fuvarozók költségei a szabályozás miatt, ami pedig megdrágítaná a fuvarozást – tette hozzá Wáberer.
A V4-ek országaiban működő legjelentősebb érdekvédelmi szervezetek 9800 tagvállalkozást tömörítenek és több mint 175 ezer járművet használnak. A szervezetek vezetői úgy látják, hogy az uniós kiküldetési irányelvek közúti közlekedési szektorra történő alkalmazásának terjedő gyakorlata az unióhoz korábban csatlakozott tagállamok piacainak nyílt védelmét célozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.