BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Nehezen ismerik fel ügyfeleiket a bankok

A legfrissebb pénzügyi jelentés szerint világszerte a bankok 24 százaléka küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során. Mivel a bankok 59 százaléka számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben, ezért a Kaspersky Lab javasolja, hogy kiemelten kezeljék kiberbiztonsági stratégiájuk során a felhasználók azonosítását.

Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30 százaléka tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.

A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38 százaléka megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.

„Miközben a bankok digitális és mobil csatornáinak biztonságára igyekszünk megoldást találni, nem feledhetjük el az ügyfelek szempontjait sem. Az online banki tranzakciók erénye a gyorsaság és a kényelem, amelyet továbbra is biztosítani kell. Ezért dolgozunk olyan technológiákon, amelyek egyszerre védik a bankokat és ügyfeleiket anélkül, hogy egy újabb biztonsági lépés megzavarná a felhasználói élményt” – mondta Alexander Ermakovich, a Kaspersky Lab csalásmegelőzési részlegének vezetője. A kétkulcsos hitelesítés és a bankok által alkalmazott egyéb biztonsági eljárások mellett a Kaspersky Lab olyan megoldásokat javasol, amelyek segíthetnek az ügyfelek azonosításában anélkül, hogy a felhasználónak további pluszlépéseket kellene tennie.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek