Cégvilág

Nehezen ismerik fel ügyfeleiket a bankok

A legfrissebb pénzügyi jelentés szerint világszerte a bankok 24 százaléka küzd az ügyfelek azonosításával online banki szolgáltatások során. Mivel a bankok 59 százaléka számít pénzügyi visszaélésekből következő veszteségekre az elkövetkező 3 évben, ezért a Kaspersky Lab javasolja, hogy kiemelten kezeljék kiberbiztonsági stratégiájuk során a felhasználók azonosítását.

Az online és a mobil banki szolgáltatások növekedésével az ügyfelek nemcsak a pénzügyi csalások áldozataként jelennek meg, hanem a bankok digitális felületeivel szembeni támadások egyik legfontosabb belépési pontjaként. A kutatás szerint tavaly a bankok 30 százaléka tapasztalt olyan interneten keresztül érkező informatikai biztonsági támadást, amely hatással volt a bank szolgáltatásaira. Főként adathalászattal kapcsolatos tevékenységek révén és az ügyfelek felhasználó-adataival éltek vissza.

A bankok olyan számítástechnikai védelmi technológiákra szorulnak, amelyek nem veszélyeztetik az ügyfelek zavartalan kiszolgálását. A megkérdezett szervezetek 38 százaléka megerősíti, hogy a legtöbb problémát a zavartalan szolgáltatás, az ügyfelek kényelme és a szigorú biztonsági elvek közti feloldás okozza.

„Miközben a bankok digitális és mobil csatornáinak biztonságára igyekszünk megoldást találni, nem feledhetjük el az ügyfelek szempontjait sem. Az online banki tranzakciók erénye a gyorsaság és a kényelem, amelyet továbbra is biztosítani kell. Ezért dolgozunk olyan technológiákon, amelyek egyszerre védik a bankokat és ügyfeleiket anélkül, hogy egy újabb biztonsági lépés megzavarná a felhasználói élményt” – mondta Alexander Ermakovich, a Kaspersky Lab csalásmegelőzési részlegének vezetője. A kétkulcsos hitelesítés és a bankok által alkalmazott egyéb biztonsági eljárások mellett a Kaspersky Lab olyan megoldásokat javasol, amelyek segíthetnek az ügyfelek azonosításában anélkül, hogy a felhasználónak további pluszlépéseket kellene tennie.

ügyintézés online bankolás pénzügyi szolgáltatók
Kapcsolódó cikkek