Kikiáltási rekordáron, 100 millió forinton indult az árverés másik sztártétele, Csontváry Kosztka Tivadar Olasz halász című képe, amely 1936-ban a Fränkel Szalon Csontváry-kiállításán volt látható utoljára, majd eltűnt a nyilvánosság szeme elől, s csupán egy fekete-fehér reprodukcióról ismerte a szakirodalom. Hosszú ideig úgy vélték, a festmény 1945-ben orosz hadizsákmányként tűnt el Budapestről, mert egy rejtőzködő gyűjtő, Neményi Bertalan gyűjteményébe tartozott, akinek a Hitelbank széfjében őrzött műtárgyait valóban elhurcolták. Ám ezt a Csontváry-művet korábban valószínűleg eladta. A festmény 2009-ben már a szűkebb művészettörténész-szakma látókörébe, majd publikálásra is került, azután évekre ismét eltűnt egy magángyűjteményben. A kép tulajdonosa most látta elérkezettnek az időt arra, hogy aukcióra bocsássa a festményt. Csontváry mintegy száz alkotásból álló életművéből alig húsz festmény van magángyűjteményben. Csontváry 1901 és 1905 között többször járt Taorminában, ahol topografikus hűséggel festette meg a városba vezető út helyszíneit, a taorminai görög színházat, valamint az óvárost. A Taormina óvárosát keresztülszelő Corso Umbertón végigsétálva négy képet festett, ennek a képciklusnak első stációja az Olasz halász.