Összességében viszonylag negatív az American Eagle új farmermárkakampányának fogadtatása. Főként az része, amikor a Fehér Lótuszból elhíresült színésznő a nyugati szépségideálokról, valamint a „felébredt” amerikai politikával és kultúrával szembeni ellenállásról beszél. A negatív fogadtatás nagy része azokra a videókra összpontosult, amelyek a „farmer” helyett a „gének” szót használták.
Marcus Collins, a Michigani Egyetem Ross Üzleti Iskolájának adjunktusa szerint a kritika elkerülhető lett volna, ha a hirdetések különböző rasszú modelleket mutattak volna be, akik a „géneket” szójátékként használják. Hozzá kell tenni, a színésznő szőke és kék szemű.
Vannak persze olyanok, akik a kampány védelmére kelnek.
Imádom, hogy a Sydney Sweeney-reklám körüli baloldali összefogás csak azt eredményezte, hogy egy gyönyörű, fehér, szőke, kék szemű lány ezerszeres nyilvánosságot kapott a »jó génjei« miatt
– írta Megyn Kelly, a Fox News korábbi műsorvezetője kedden az X-en.
Az egyik videóban Sweeney egy American Eagle hirdetőtábla felé sétál, amelyen ő látható, és a „Sydney Sweeney-nek nagyszerű génjei vannak” szlogen látható. Kihúzza a „gének” szót, és a „farmer” szóra cseréli – írja az AP.
A kritikusok azonban a legaggasztóbbnak egy előzetes videót találtak, amelyben Sweeney azt mondja:
A gének a szülőktől az utódokra öröklődnek, gyakran meghatározva olyan tulajdonságokat, mint a hajszín, a személyiség és még a szemszín is. A farmerom kék.
Bár néha bókként használják azt a megjegyzést, hogy valakinek jó génjei vannak, a kifejezésnek baljóslatú jelentéstartalmai is vannak. Az eugenika a 20. század elején Amerikában vált népszerűvé , és a náci Németország is átvette, hogy megvalósítsa Adolf Hitler tervét az árja uralkodó faj létrehozására. Az elmélet lényege, hogy megfelelő génállományú egyedek szaporodása egy még jobb génállományú nemzedék létrejöttéhez vezet.
Shalini Shankar, az illinois-i Evanstonban található Northwestern Egyetem kulturális és nyelvészeti antropológusa elmondta, hogy
problémái vannak az American Eagle „génjeivel” a „farmernadrággal” szemben, mivel az súlyosbítja a szépség korlátozott felfogását.
„Az American Eagle, azt hiszem, egy bizonyos típusú fehér, privilégiumokkal rendelkező amerikai számára szeretné újraalkotni arculatát” – mondta Shankar.
Jazmin Burrell, a Lizzie Della Creative Strategies márkatanácsadó ügynökség alapítója elmondta, hogy unokatestvérével való vásárlás során több olyan hirdetést és táblát vett észre, amelyeken kiemelten fehér modellek szerepelnek. „El tudom képzelni, hogy visszatérünk egy olyan világba, ahol a sokszínűség nem lesz alapvető elvárás a reklámozásban” – mondta Burrell.
Az American Eagle-t a múltban is dicsérték a sokszínű marketingjéért, beleértve a 2017-es farmerhidzsáb megalkotását és az Aerie fehérnemű márkájának széles méretválasztékát.
A cég folyamatos sokszínűségi, méltányossági és befogadási programot működtet, amely elsősorban az alkalmazottakra irányul. Két nappal a Sweeney-kampány bejelentése előtt az American Eagle megnevezte legújabb díjazottjait, akik olyan alkalmazottak közül kerülnek ki, akik rasszizmusellenes, egyenlőségi és társadalmi igazságossági kezdeményezésekben vesznek részt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.