Cégvilág

Másolásból már nem él meg a japán Ricoh

A második elbocsátási hullám kezdődik a Ricoh vállalatnál, amely így próbálja enyhíteni, hogy a digitalizáció előretörésével a papíralapú nyomtatás visszaszorul.

Négyezer fős leépítéssel próbálja stabilizálni helyzetét a Ricoh – jelentette a Nikkei japán gazdasági napilap. Az irodatechnikában és másológépek gyártásában a világelsők közé tartozó vállalat árfolyama 1 százalékos erősödéssel reagált a hírre. A most elrendelt 4 százalékos leépítés során háromezer főtől a japán logisztikai egységük eladásával együtt válnak meg, míg Európában ezer ember kapja meg a felmondólevelét, itt zömmel a menedzseri pozíciók kerülnek veszélybe. Ez már a második elbocsátási hullám lesz az idén, az évet ugyanis a Ricoh ötezer észak-amerikai munkatársának elküldésével indította. Azóta az is kiderült, hogy ottani zsugorodó tevékenysége miatt 934 millió dolláros leírásra kényszerül a cégóriás.

Fotó: Ricoh

A Nikkei emlékeztet rá, hogy a digitalizáció előretörésével párhuzamosan a papíralapú nyomtatás visszaszorul, és ez cselekvésre készteti a nagy irodatechnikai cégeket. A Ricoh sem kivétel ez alól, az 1936-ban alapított cég nyeresége az utóbbi négy évben folyamatosan csökkent, piaci értéke pedig a 2007-ben elért csúcsához képest mára közel kétharmadával lett kevesebb. Terveik szerint eladják a kínai Sencsenben lévő másológépgyárukat, és megválnak egy Coca-Cola-disztribútor cégben lévő félmilliárd dollárt érő részesedésüktől is.

Emellett kétmilliárd dolláros keretet különítenek el arra, hogy nyomda- és csomagolóipari vállalatokat vásároljanak fel, távolodva az irodai profiljuktól. Mások is hasonló cipőben járnak, a Fujifilm például január végén jelentette be, hogy egy 6,1 milliárd dollár értékű ügylet keretében magába olvasztaná a Xeroxot, de ezt az amerikai cég főrészvényesei közül Carl Icahn és Darwin Deason aktivista nagybefektetők ellenzik, mondván, a japán ajánlat vészesen alulértékeli a legendás márkát.

Ricoh Japán leépítés
Kapcsolódó cikkek