Cégvilág

A toborzás demokratizálásával az egész szektort átalakíthatja a Talentuno

A Talen­tuno egy olyan platform, amellyel bárki toborzóvá válhat saját ismerősei ajánlásával. A magyar startup most egy újabb befektetés előtt áll, és világpiaci terjeszkedésre készül.

A Talentuno története a tulajdonosok korábban indított startupjából, az SSC Heroes toborzási platformból indult. Ez a szolgáltató központok alapvetően hosszú és nehézkes toborzását digitalizálta úgy, hogy a felvételi folyamat elejét, a jelentkezést, a szakmai és nyelvi teszteket az online térbe tették át, így az ügynökségi előszűréshez szükséges 10-14 napot öt-hat órára redukálták. Tehát, ha valaki reggel jelentkezett, és megfelelt a kritériumoknak, délután már mehetett is a céghez.

Sikeresen működött a rendszer, általában harminc-negyven pozíción dolgozott a startup akkori háromfős csapata. Majd 2017 elején kaptak egy nagy megrendelést, 150 pozícióra kellett rövid idő alatt megtalálniuk az új kollégákat.

Ekkora megbízást nem mondhattunk vissza, de eluralkodott rajtunk a pánik, és próbáltunk megoldást találni a helyzetre. Ekkor jutott eszünkbe, hogy mozgósítjuk az ismeretségi körünket, és ha küldenek nekünk jelölteket, fizetünk nekik 150 ezer forintot, így tudtuk teljesíteni a megbízást

– mondta Balázsik Péter, a Talentuno társalapítója. Két hónappal később már olyan olajozottan működött ez az ajánlói hálózat, hogy az elhelyezések 70 százalékát tette ki. Hiszen az ismerőseiről tudja az ember, hogy ki keres munkát, ki szeretne váltani, a jutalék pedig motiváció, hogy beajánlják őket. Így a toborzás első fázisát, a jelölt megtalálását ki tudták szervezni, a továbbira pedig már volt egy jól működő, bejáratott platformjuk, az SSC Heroes.

Balázsik Péter és Kelliár Zsolt az év végére száz főre akarja emelni a cég létszámát
Fotó: Móricz-Sabján Simon

A megoldás a befektetők érdeklődését is felkeltette, már 2017 júliusában 450 millió forintot adott a Hiventures, ebből létrehozták a Talentuno mögötti teljes rendszert és technológiát, egy olyan alkalmazást, amellyel bárki néhány kattintással ajánlhatja egy ismerősét, és Lengyelországban is nyitottak irodát. Addig heten dolgoztak a cégnél, majd egyetlen nap alatt harmincra növelték a létszámukat.

A Talentuno 2018. szeptember 25-én indult élesben, és elég nagy port kavart az iparágban, ami érthető, mert ez a közösségi toborzási modell az egész szektort átformálhatja.

Az elmúlt öt hónapban 5600 szabadúszó toborzó regisztrált a platformra, több mint hatezer jelöltet ajánlottak, közülük több mint négyszázan már a megbízó cégeknél vannak. Az alapítók több mint hatszáz céges megkeresést kaptak, 56-tal már leszerződtek, nagyjából 150-nel tárgyalásban vannak.

Az emberek emberekhez szeretnek jelentkezni, és az első kapcsolatfelvétel a legfontosabb. Nem véletlen, hogy a cégeknél is a dolgozói ajánlási programokból érkezik a legtöbb jelölt. Éppen ezért a toborzás első fázisában kell egy személyes kapcsolat, az a különbség, hogy nálunk nemcsak az ott dolgozók ajánlhatnak, hanem bárki

– mondta Kelliár Zsolt, a Talentuno társalapítója.

Hozzátette, hogy nagyon sok jelölt érkezik a rendszerbe, de sokan nem passzolnak ahhoz a pozícióhoz, amelyre épp toboroznak. Viszont róluk is elkészül a teljes profil, és amint érkezik egy olyan pozíció, amelyre ők a tökéletes jelöltek, már be is hívhatja őket a cég személyes megbeszélésre. Éppen ezért nincs rossz jelölt, csak legfeljebb az aktuális pozíciókra nem releváns. A jelenlegi 5600 fős toborzói kört az év végére 20 ezerre növelnék, és Lengyelországban is hasonló létszámot szeretnének elérni, az árbevétel tekintetében pedig minden évben a triplázás a cél – az elmúlt két évben ez sikerült is.

Rövid távú céljaik között szerepel, hogy a 14 emberrel dolgozó tech team létszámát 25-re növelik, új funkciókkal és mesterségesintelligencia-alapú fejlesztésekkel bővítik a platformot.

Például beépítenek egy szervezetpszichológusi csapattal elkészített üzleti előszűrő játékot, amely felméri a jelentkező hat legfontosabb személyes kompetenciáját. Beépítenek egy olyan algoritmust is a rendszerbe, amely egy új pozíció esetén azonnal feldobja, hogy kik azok a már előszűrt jelentkezők, akik ideálisak az új munkakörre.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Talentuno startup SSC Heroes toborzás terjeszkedés
Kapcsolódó cikkek