Az elmúlt hónapban duplaannyian kerestek rá a Google-on a Tesco és az Auchan „házhoz szállítás” kifejezésére, mint egy évvel ezelőtt, a webshopok kosarai pedig egyre gyorsabban telnek meg a jelenlegi egészségügyi helyzetben. A Google Trends adatai alapján elmondható, hogy március elejéhez képest csaknem 70 százalékkal többen kerestek rá az „Auchan házhoz szállítás” kifejezésre, a Tesco szóra pedig az elmúlt öt évhez képest rekordmennyiségű keresés történt. Pedig a cég kapacitás hiányában nem tud több rendelést fogadni – mutatott rá Alberti Dorina online-marketing-szakértő. „Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mert a hatás nem annyira azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében. Ennek ellenére – tette hozzá – várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet.”
A SzerszamKell.hu barkácsáruház adatai szerint a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és a márciusi rendelésszám a duplájára nőtt, januárhoz képest 60-70 százalékos az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából következik. Ha azonban kivonjuk belőle ezeket a tételeket, akkor is bőven két számjegyű a növekedés – jelentette ki Nagy Gábor, a barkácsáruház ügyvezetője. Kun Álmos, a magyar tulajdonú Dockyard üzletlánc marketingvezetője elmondta, hogy tavaly márciushoz képest 80 százalékkal növekedett a webshop forgalma a hónap első felében, míg az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett. Mint mondta, remélik, hogy a koronavírus-járvány minél hamarabb lecseng, és visszatér az élet az üzletekbe is, hiszen a ruházati termékeket sokan szeretik megfogni, felpróbálni.
Alberti Dorina szerint a kérdés az, hogy ha helyreáll a rend, vajon a vásárlási szokások visszaállnak-e a vírus megjelenése előtti állapotra, vagy akik a mostani hónapokban kaptak rá az online rendelés ízére, megtartják-e majd ezt a szokásukat. Meglátása szerint az ilyen helyzetek egy-egy szeget vernek a hagyományos kereskedelem koporsójába.
Az „Auchan házhoz szállítás” kifejezésre
70
százalékkal többen kerestek rá
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.