BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felezett profit

B. M. T. | A K&H Bank 6,5 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 47 százalékos csökkenés a koronavírus-járvány hatását is figyelembe véve – jelentette a pénzügyi csoport. Az adózás előtti egyszeri negatív hatás – tették hozzá – 8,4 milliárd forint, ebből a moratórium hatása 6 milliárdot tett ki. (A május 13-i állapot szerint eddig az ügyfelek 50 százaléka nem kívánt élni a hiteltörlesztési moratóriummal.) Az egyszeri eredménycsökkentő tételek nélkül a K&H 14,2 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 17,4 százalékos növekedés, míg a bevételek 7,7 százalékkal emelkedtek. A költség-bevétel arány 52,6-ről 52,2 százalékra javult.

A jókora márciusi gazdasági lassulás ellenére a K&H üzleti tevékenysége erős maradt 2020 első negyedévében: az új hitelkihelyezések értéke 156 milliárd forint volt, ami éves szinten 42 százalékos növekedés, az új jelzáloghitel-folyósítások 31 százalékkal, 32 milliárd forintra bővültek. Az új személyikölcsön-kihelyezések megháromszorozódtak éves összehasonlításban, és 26 milliárd forintot értek el, ám látni kell, hogy az új folyósítások 50 százaléka a babaváró hitelekhez kapcsolódik. A vállalati hitelkihelyezés 27 százalékkal, 98 milliárd forintra növekedett 2020 első negyedévében.

A K&H Biztosító első negyedéves adózás utáni eredménye 2,5 milliárd forintot tett ki. A nem élet üzletágban a díjbevétel 16,7 milliárd forint volt, ez éves összehasonlításban

6 százalékos bővülés. Az élet üzletág erős teljesítményt nyújtott: a rendszeres díjfizetésű, befektetési egységhez kötött nyugdíjbiztosításnál például 67 százalékos növekedés mutatkozott egy év alatt.

Elérte a

477

ezret a digitálisan aktív ügyfelek száma

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.