Azok a cégek, amelyek digitálisan jól felkészültek, lényegesen kevésbé sínylették meg a koronavírus-járvány okozta krízist – derül ki a Marketing Commando felméréséből, amelyet 500 kis- és közepes vállalkozás körében végzett. A megkérdezett kkv-k többségét hátrányosan érintette a koronavírus-járvány: 13 százalékuknak lényegében megszűnt a forgalmuk, 53 százalékuknak csökkent, és csak 22 százalékuk számolt be forgalomnövekedésről. Válságállóbbnak bizonyultak azok a cégek, amelyek bevételének legalább 30 százaléka online forrásból származik. A gyenge online lábbal rendelkező cégek 76 százalékának csökkent a forgalma, s csak 14 százalékuké nőtt, miközben az erős online lábon álló vállalkozások 35 százaléka tudott forgalombővülésről beszámolni, s csak 52 százalékuk jelzett forgalomcsökkenést.
A megkérdezett cégeknek csak a 37 százaléka rendelkezik három hónapnál hosszabb időre elegendő tartalékkal, 35 százalékuk válaszolta azt, hogy két-három hónapig elegendők a megtakarításai, 26 százalékuknak azonban már egy hónapnyi kiesés is finanszírozási nehézséget okoz. A kormány mentőcsomagját a válaszadó kkv-k mindössze 15 százaléka tudja igénybe venni.
A járvány okozta krízisre a megkérdezett vállalkozások 68 százaléka hozott racionalizáló intézkedéseket: a cégek negyede szüneteltette a tevékenységet, több mint a fele csökkentette a rezsiköltségeit, közel harmaduk a béreket is csökkentette, s minden negyedik cégnél voltak elbocsátások. A válaszadók 3 százaléka teljes profilváltásra kényszerült.
A megkérdezett cégvezetők 83 százaléka tett hatékonyságot javító lépéseket, 57 százalékuk innovációt vezetett be, 56 százalékuk pedig digitális fejlesztésekbe kezdett. Többen ráébredtek, hogy olyan feladatokat is meg lehet oldani online, amelyeket korábban elképzelhetetlennek tartottak. A marketingaktivitást a cégek 60 százaléka növelte, ez azonban Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója szerint többnyire ingyenes lehetőségekben merült ki, amit alátámasztanak a marketingeszközök használatára vonatkozó adatok. A válaszadóknak csak 13 százaléka hajtott végre digitális fejlesztést a webshop készítésétől az online kurzus készítésén át az online ügyintézés bevezetéséig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.