A nagy globális divatházak jócskán, akár 80 százalékkal is csökkenthetik marketingbüdzséjüket, hogy mérsékeljék a koronavírus-járvány okozta gazdasági sokk hatásait. Ez pedig jelentős hirdetésbevétel-kiesést okoz a divatlapoknak, amelyek az európai luxusmárkák költéseire alapozzák bevételeik jókora részét – írja cikkében a The Business of Fashion. Az utóbbi időben amúgy is apadtak a reklámbevételek, már rég nem a luxuscikkek hirdetéseinek tömegét kell átlapozni ahhoz, hogy szerkesztőségi tartalomhoz jusson az olvasó.
Az üzletek csak most kezdenek újranyitni, a vásárlók száma érezhetően megcsappant, ezért a luxuscégek először a hirdetésre szánt keretet csökkentik jelentősen. A Digital Luxury Group digitális marketingügynökség piackutatása szerint 30-tól 80 százalékig terjed a visszavágás mértéke. Az ügynökség szerint a papíralapú hirdetések irányából a digitális felé tolódik a luxuscégek preferenciája – pedig ez volt az egyik utolsó olyan terület, ahol továbbra is nagy hangsúlyt fordítottak a nyomtatott újságokban megjelenő hirdetésekre.
Egyelőre nem lehet megjósolni, hogy a luxuscégek visszatérnek-e a járványt megelőző mennyiségű nyomtatott hirdetésekhez – állítja a Digital Luxury Group vezérigazgatója, David Sadigh. Szerinte egyelőre az online hirdetések irányába való elmozdulás látható, ez pedig valószínűleg csak fokozódik majd, hiszen sok cég építi ki e-kereskedelmi csatornáit, amelyek nemcsak a költséghatékonyság, hanem a minél gyorsabb visszacsatolások miatt is fontosak számukra. A luxuscégek tavaly a nyugat-európai piacokon elköltött 2,9 milliárd dolláros reklámbüdzséjük 26 százalékát fordították divatmagazinokban való megjelenésre, ez a teljes reklámköltés 17 százaléka volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.