A vendégekért digitalizál a Screbo
A 2018-ban alapított startup azzal a céllal jött létre, hogy olyan digitalizációs megoldást kínáljon a hoteleknek, amelyek által nőhet a vendégélmény, és csökkenhet a személyzet leterheltsége. A tapasztalatok szerint a recepciókon ugyanazokat a kérdéseket teszik fel a vendégek: a szolgáltatások és a környékbeli lehetőségek felől érdeklődnek, mégis a legtöbb időt a be-, illetve kijelentkezés miatt kell a recepcióspultnál tölteniük. A Screbo fejlesztése erre kínál megoldást.
A magyar tulajdonú startup olyan modern és felhasználóbarát vendégtájékoztató rendszert kínál, amelynek funkciói között szerepel az azonnali értékelő rendszer, étterem- és programajánlók, információk a városról, speciális ajánlatok, konferenciák menüjének és programtervének feltüntetése, valamint a self check-in lehetősége. „A recepción és a szobákban elhelyezett QR-kóddal végre száműzni lehet a nagy, vastag mappákat az asztalokról úgy, hogy minden információt megszerezhetnek a vendégek, és a ki- és becsekkolás is várakozás és személyes kontaktus nélkül történhet. Mindezek eléréséhez pedig applikációt sem kell letölteni, elég egy okostelefon beépített QR-kód-olvasója” – mondta a Világgazdaságnak Vadász Gábor, a Screbo ügyvezetője. Hozzátette: a járvány hatására új funkciót is fejlesztettek, amely az éttermeket segíti a védekezésben. A mostani helyzetben ugyanis kiemelkedően fontossá vált a biztonság a vendéglátás terén is, és ugyan számos szabályra figyelnek az éttermek, kritikus pont maradt az étlap, amely kézről kézre járva növelheti a fertőzés veszélyét. Erre kínál megoldást a startup azáltal, hogy az asztalokra kihelyezett QR-kód leolvasásával a vendégek érintésmentesen férhetnek hozzá az étlaphoz. Ennek eléréséhez sem kell külön alkalmazást letölteni a telefonra, a Screbo felülete így is legalább olyan gyors, akárcsak egy applikáció.
A klasszikus étlap mellett az ételekről készült fotókkal, videókkal illusztrálható felületen helyet kaphatnak olyan érdekességek is, mint például az étterem története vagy a stáb bemutatása, de akár a helyi specialitások receptje is. Az éttermeknek további számos problémára is választ adhat a megoldás, például az ár, a napi menü az étlap teljes cseréje helyett csupán pár kattintással változtatható. A speciális ajánlatok feltüntetése mellett van lehetőség az allergének és egyéb információk megjelenítésére is. Nem utolsósorban a rendszer bevezetésével csökkenthető a várakozási idő, és a kontaktusok száma is. A járványhelyzet következtében a költségcsökkentés sem elhanyagolható szempont, a megoldás használatával megszűnik az étlap nyomtatási költsége. A legújabb fejlesztések már tartalmazzák a rendelések felvételének opcióját is, amellyel időt és pénzt takaríthatnak meg az éttermek. A felületen a felszolgálók azonnal értesülnek a rendelésekről és az esetleges kérdésekről, így a vendégek egyszerű módon, egy digitális megoldással a saját telefonjuk segítségével akár meg is rendelhetik a kiválasztott ételeket.
Vadász Gábor lapunknak elmondta, olyan vendégelégedettségi visszajelzést is beépítettek a megoldásba, amellyel már az ott tartózkodás során jelezni lehet a problémákat az éttermeknek és a hoteleknek, nem csak a távozás utáni értékelésből derül ki, hogy probléma volt, így a legtöbb esetben helyben orvosolhatók a felmerülő gondok. Ez pedig hozzájárul ahhoz, hogy a vendégek elégedettebbek legyenek a szolgáltatásokkal.
A startupot eddig kizárólag saját forrásokból finanszírozták az alapítók, és az organikus növekedés mellett tették le a voksukat. A jelenlegi helyzet azonban – főként az éttermeknek fejlesztett megoldásuk terén – nagy lehetőség a cégnek, amelyet mindenképp szeretnének kiaknázni, és nemzetközi szintre lépni. Ennek érdekében 100-150 millió forintos forrást kívánnak bevonni a következő hónapokban, ezzel kapcsolatban már tárgyalásokat folytatnak befektetőkkel. A Screbo tavaly megnyerte a HubHub Proptech Pitch Party versenyt, idén pedig Business Excellence díjjal gazdagodott.


