GY. B. | Prémium- és saját márkákkal bővülő választékkal és egy teljesen új törzsvásárlói programmal várják vásárlóikat a korábbi Kika lakberendezési áruházak, amelyek több hónapig tartó teljes külső-belső átalakítás után XXXLutz néven működnek tovább. A márkaváltás előzménye, hogy a hat magyarországi egységből álló hálózat tavaly került új osztrák tulajdonosához, amely a Magyarországon már jól ismert Mömax és Möbelix láncokat is üzemelteti. A Gazdasági Versenyhivatal által 2019 augusztusában jóváhagyott tranzakció pedig a startgomb tegnapi megnyomásával teljesedett ki: immár a két budapesti, a budaörsi, a győri, a debreceni és a pécsi üzlet is megújult arculattal, bejáratánál a márkára jellemző nagy piros székkel, üzleteiben pedig bevezető akciókkal fogadja az érdeklődőket.
A budaörsi egység bejárásán Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára kiemelte: a kiskereskedelem egy speciális ágazata a nemzetgazdaságnak, mivel kétszeres a munkahelyteremtő ereje, amellett, hogy alkalmazottakat foglalkoztat, közvetett módon a polcain megjelenő termékek előállításában részt vevő ipari szektorban is hozzájárul ahhoz, hogy minél többen dolgozhassanak. Bakó Ádám, az XXXLutz Lakberendezési Kft. beszerzési vezetője pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a hat üzlet az átalakítás idején mindvégig működött, új alapokra került a beszerzés és a logisztika, de közben az új informatikai rendszer kialakítása és beindítása is megtörtént. A megnyitón részt vett Wittinghoff Tamás budaörsi polgármester, valamint Mag. Jürgen Schreder, az osztrák nagykövetség kereskedelmi tanácsosa is.
Az XXXLutz Magyarországon több mint 500 munkatársat foglalkoztat, a 75 éves múltra visszatekintő anyacég mára 13 országban 320 üzlettel van jelen, éves szinten 5,1 milliárd eurós árbevételével a világ második legnagyobb bútorkereskedelmi lánca. Az osztrák vállalatnál azt vallják, nem egyszerű bútorboltokat, hanem lakberendezési áruházakat működtetnek, ahol a széles kínálatban szinte minden korosztály és ízlésvilág megtalálja a számára megfelelő megoldást, ezzel a stratégiával növelnék részesedésüket a 210 milliárd forintos magyar bútorpiacon. Az XXXLutz áruházakban 15-20 százalékkal nő az azonnal elvihető áruk száma, mint ahogy a több mint negyven hazai beszállító termékeinek döntő többsége is a szortimentben marad.
A megnövekedett kínálat tárolását a hálózat meglévő kapacitásai mellett egy Üllőn kialakított 17 ezer négyzetméteres raktár is támogatja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.