BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Francia luxusautó-érzés

Kétség sem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern konnektoros hibrid hajtásláncát a legkülönlegesebb tálalásban a DS 7-esben találjuk meg. Vajon mit tud a háromszáz lóerős, zöld rendszámos modell?

Kétség sem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern konnektoros hibrid hajtásláncát a legkülönlegesebb tálalásban a DS 7-esben találjuk meg. Vajon mit tud a háromszáz lóerős, zöld rendszámos modell?

A francia cégcsoport kifejezetten jól áll a szén-dioxid-értékek csökkentéséért vívott harcban, többek között azért is, mert mindegyik márkája kínál plug-in hibridet. A DS 7 Crossback E-Tense változatában is az 1,6-os turbómotort alkalmazzák, a két villanymotoros (egy elöl, egy hátul) rendszer összteljesítménye 300 lóerő. Ezt az adatot csak feltöltött teleppel tudja produkálni a francia SUV, de lemerült akkuval is nagyon dinamikus, ami kicsit meglepő annak fényében, hogy négy mázsával (!) nehezebb a kiindulási alapjának tekinthető, 225 lóerős, 1,6-os benzinesnél.

A 13,2 kilowattórás akkucsomag töltése 230 voltos hálózatból körülbelül tíz órát vesz igénybe, vagyis ha valaki éjszaka tudja tölteni, tisztán villanyautóként is használhatja. A gyári adat szerint 58 kilométert megy egy töltéssel a DS 7-es, de a tapasztalatunk az volt, hogy városban simán hozza a 60 kilométert. Sőt, az 50-et akkor is tudja, ha kimerészkedünk vele a gyorsforgalmi útra!

Szóval a dinamika és a hatótáv is rendben van, a benzinmotor pedig finoman, rezgések nélkül kel életre. A nyolcfokozatú automatikus váltó is kényelemre hangoltan kapcsolgat, és úgy összességében az egész autó mozgásáról érződik, hogy a komfort volt a fő szempont. A kormány minimális visszajelzést ad, a futómű pedig lágy – a DS 7-es nagyon hozza az előkelő francia luxusautó érzését. Azt mindenki döntse el maga, hogy a méregdrága retikülök stílusában megrajzolt belső mennyire passzol az ízléséhez, de az ülések kényelme, a sík padlós hátsó sor és a helykínálat is elismerésre méltó. A praktikumról meg csak annyit, hogy a hibrid csomagtere ugyanúgy 555 literes, mint a benzines vagy a dízelváltozatoké – más kérdés, hogy az elektromosan mozgatható fedél nyílhatna magasabbra is.

Örök kérdés a plug-in hibrideknél, hogy kinek éri meg. Nos, a DS 7-es vegyes hajtású változata külső töltés hiányában sem különösebben iszákos, hiszen a 8,0 literes tesztátlag a tömeg és a teljesítmény ismeretében nem rossz. De érdemes kicsit számolni! A hibrid 16 790 000 forintot kóstál, a 180 lóerős dízel pedig magasabb felszereltséggel is elvihető 13 690 000 forinttól. Ugyan ott van a cégautó adómentessége és az ingyenes parkolás mint előny, de ekkora különbséget kizárólag úgy hozhat vissza az E-Tense, ha szorgalmasan töltögetjük, napi szinten. De mint tudjuk, a DS 7-es ligájában nem csak észérvek számítanak, a zöldhajtás önmagában is hívószó lehet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.