Kétség sem férhet hozzá, hogy a PSA-konszern konnektoros hibrid hajtásláncát a legkülönlegesebb tálalásban a DS 7-esben találjuk meg. Vajon mit tud a háromszáz lóerős, zöld rendszámos modell?
A francia cégcsoport kifejezetten jól áll a szén-dioxid-értékek csökkentéséért vívott harcban, többek között azért is, mert mindegyik márkája kínál plug-in hibridet. A DS 7 Crossback E-Tense változatában is az 1,6-os turbómotort alkalmazzák, a két villanymotoros (egy elöl, egy hátul) rendszer összteljesítménye 300 lóerő. Ezt az adatot csak feltöltött teleppel tudja produkálni a francia SUV, de lemerült akkuval is nagyon dinamikus, ami kicsit meglepő annak fényében, hogy négy mázsával (!) nehezebb a kiindulási alapjának tekinthető, 225 lóerős, 1,6-os benzinesnél.
A 13,2 kilowattórás akkucsomag töltése 230 voltos hálózatból körülbelül tíz órát vesz igénybe, vagyis ha valaki éjszaka tudja tölteni, tisztán villanyautóként is használhatja. A gyári adat szerint 58 kilométert megy egy töltéssel a DS 7-es, de a tapasztalatunk az volt, hogy városban simán hozza a 60 kilométert. Sőt, az 50-et akkor is tudja, ha kimerészkedünk vele a gyorsforgalmi útra!
Szóval a dinamika és a hatótáv is rendben van, a benzinmotor pedig finoman, rezgések nélkül kel életre. A nyolcfokozatú automatikus váltó is kényelemre hangoltan kapcsolgat, és úgy összességében az egész autó mozgásáról érződik, hogy a komfort volt a fő szempont. A kormány minimális visszajelzést ad, a futómű pedig lágy – a DS 7-es nagyon hozza az előkelő francia luxusautó érzését. Azt mindenki döntse el maga, hogy a méregdrága retikülök stílusában megrajzolt belső mennyire passzol az ízléséhez, de az ülések kényelme, a sík padlós hátsó sor és a helykínálat is elismerésre méltó. A praktikumról meg csak annyit, hogy a hibrid csomagtere ugyanúgy 555 literes, mint a benzines vagy a dízelváltozatoké – más kérdés, hogy az elektromosan mozgatható fedél nyílhatna magasabbra is.
Örök kérdés a plug-in hibrideknél, hogy kinek éri meg. Nos, a DS 7-es vegyes hajtású változata külső töltés hiányában sem különösebben iszákos, hiszen a 8,0 literes tesztátlag a tömeg és a teljesítmény ismeretében nem rossz. De érdemes kicsit számolni! A hibrid 16 790 000 forintot kóstál, a 180 lóerős dízel pedig magasabb felszereltséggel is elvihető 13 690 000 forinttól. Ugyan ott van a cégautó adómentessége és az ingyenes parkolás mint előny, de ekkora különbséget kizárólag úgy hozhat vissza az E-Tense, ha szorgalmasan töltögetjük, napi szinten. De mint tudjuk, a DS 7-es ligájában nem csak észérvek számítanak, a zöldhajtás önmagában is hívószó lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.