BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme az új Maserati Gran Turismo!

Modelloffenzívát indít a Maserati, jövőre egy új szabadidő-autót dob piacra, majd az új Gran Turismo érkezik, de ezeket megelőzi a márka friss csúcsmodellje, az MC20-as. Ez az olaszok első saját fejlesztésű, közúti használatra alkalmas versenyautója – az MC12 ugye megszelídített Ferrari Enzo Ferrari volt –, és az első, amely felfelé nyíló ajtókat kap. Az utóbbi egyfelől látványos, másfelől nagyban megkönnyíti a ki- és beszállást.

Miután a Citroen 1968-ban megvásárolta a Maseratit, újításba kezdett, aminek a hetvenes évek modern, farközépmotoros típusai voltak az eredményei, a Bora és Merak modelleket idézi az újdonság. Az eltelt négy évtizedben sokat fejlődött a technológia, és ez látszik is az MC20-ason: szinte teljesen karbonból készül az autó a váztól kezdve a karosszériaelemeken át a díszekig, így sikerült 1,5 tonna alatt tartani a saját tömeget. A Dallara szélcsatornájában kétezer órát töltöttek az aerodinamikai csomag finomhangolásával, aztán még ezret szimulált folyadékdinamikai vizsgálatokkal. Apropó, szimulálás: alig 24 hónap alatt állították kerékre az autót a mérnökök, miután a dinamikus tesztek 97 százalékát számítógépen végezték, nagyban felgyorsítva a folyamatot.

A luxus jelen esetben azt jelenti, hogy bőrt, Alcantarát és karbont használnak az utastér felületein, Sonus-Faber hifi nyomja el a motorhangot, ha a sofőr is úgy akarja. Túlságosan sok extra nincs, mindössze hat karosszériaszín közül lehet választani, be lehet fizetni az első tengelyt gombnyomásra 40 milliméterrel megemelő rendszerre, van elektronikus differenciálzár, és a szériás Brembo fékrendszer helyett karbon-kerámia Brembo fékeket is lehet kérni. Elöl 50, hátul 100 literes csomagteret alakítottak ki a 4,67 méter hosszú kupékarosszériában. Ehhez jön a korábban már részletezett Nettuno motor 630 lóerővel és 730 newtonméterrel – a legnagyobb literteljesítményű közúti erőforrás, amely nyolcfokozatú duplakuplungos váltón keresztül hajt –, szériában mechanikus az önzáró differenciálmű, felár ellenében adják a változó zárású elektronikus differenciálzárat. Csak hátsókerék-hajtású sportkocsi létére kevesebb mint 2,9 másodpercre van szüksége a 0–100 kilométer per órás gyorsuláshoz, a 0–200 kilométer per óra 8,8 másodperc alatt megvan, a csúcssebesség meghaladja az óránkénti 325 kilométert.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.