BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külön osztályban a Mercedes

Az S-osztály vadonatúj kiadása remek összefoglaló arról, hol tart ma az autóipar. Íme, a részletek!

Két dolog is állandónak mondható a Mercedes luxus­limu­zinja kapcsán: az S-osztály születése óta Sindel­fingen­ben készül, másrészt mindig világújdonságok jelentek meg benne, amelyek aztán később széles körben elterjedtek. Az aktuális nemzedék is egy technikai kirakat, és ezt a belső stílusával is hangsúlyozzák.

A hagyományokhoz hűen rövid (5179 milliméter) és nyújtott (5219 milliméter) kivitelben is elérhető modellből amennyire csak lehet, száműzték a fizikai gombokat, a középkonzolt egy óriási érintőképernyő uralja – a monitorok felülete 64 százalékkal nőtt! Az is érdekes, hogy biometrikus azonosítást használ az autó a beállítások előhívásához. Ujjlenyomat-olvasó, valamint arc- és hangfelismerés teszi tévedhetetlenné az elektronikát, de természetesen analóg módon, egy PIN-kóddal is elő lehet csalogatni az egyedi beállításokat. A Burmester hifi négydimenziós hangzást nyújt azzal, hogy az utastér különböző pontjain elrejtett 31 hangszóró mellett ülésenként két-két rezgetőmotor is van, amelyek a mély hangokra erősítenek rá.

A 3-as szintű önvezető képességhez szükséges hardver, tehát radarok, lézeres letapogató és kamerák is ott vannak a fedélzeten, a használatával azonban még meg kell várni a vonatkozó törvényi szabályozások megalkotását, Németország kapcsán 2021 második felét említik. Addig is a parkolósegéd használja majd ezt a technikát, az S-osztály magától képes lesz bemanőverezni a legszűkebb helyekre is. A korábbinál fiatalosabbra szabott lámpák igazi csúcstechnikát képviselnek: a Digital Light fényszórók különlegessége, hogy 1,3 millió mikrotükörrel irányítják a három nagy teljesítményű LED fényét. Arra is képes a grafikus processzorral irányított fényszóró, hogy figyelmeztető jelzéseket jelenítsen meg az úton, például közelgő útjavításra hívja fel a sofőr figyelmét. Az első ülések háttámlájába integrált légzsákoknak köszönhetően a hátul ülők még nagyobb biztonságban vannak, mint eddig. Az E-Active Body Control felfüggesztés pedig, amellett, hogy akár a kátyúkhoz igazítja a rugózást, oldalütközésnél az utasokat védve megemeli a karosszériát.

A 223-as kódjelű újdonság az első S-osztály, amelyhez négykerék-kormányzás rendelhető, ami igazából csak hiánypótlás, hiszen a BMW 7-eshez vagy az Audi A8-ashoz ez már régóta elérhető. A Mercedes azonban egyből kétféle rendszert kínál, az alapnál 4,5, míg a drágábbnál már 10 fok a hátsó kerék elfordulási szöge. Utóbbival két méterrel csökken a fordulókör átmérője, így az A-osztály szintjét (10,5 méter) hozza!

Az európai piacon soros, hathengeres motorokkal indul a forgalmazás, a 3,0 literes benzines 367 lóerő/500 newtonméter vagy 435 lóerő/520 newtonméter teljesítménnyel választható, mindkettőnél 22 lóerős pluszt ad a 48 voltos önindító/generátor – az S 450-es és S 500-as jelzésű típusok kizárólag összkerékhajtással lesznek elérhetők. A 2,9 literes dízeleknél a gyengébbik, 286 lovas 350 d konfigurálható csak hátsókerék-hajtással, a 330 lóerős 400 d kizárólag 4-szer 4-es változatban létezik. A kilencfokozatú automatikus váltóval ellátott S-osztályból még idén elérhető lesz a 4,0 literes, V8-as biturbó benzines, illetve 2021 tavaszán egy 100 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtető, hálózatról tölthető hibrid is megjelenik a kínálatban. Nem lenne S-osztály az S-osztály, ha nem jönnének különleges verziók: a plug-in hibrid, V8-as AMG változatok teljesítménye vélhetően 800 lóerő felett lesz, illetve a luxus non plus ultrájaként Maybach kivitel is készül V12-es blokkal. Az igazi szenzáció azonban, hogy az S-osztálynak lesz egy házon belüli alternatívája is. A Mercedes ugyanis piacra dobja az EQS elektromos limuzint is, amelyet eltérő köntösbe csomagolnak majd.

Hét érdekesség az S-osztályról

• Tíz vásárlóból kilenc a nyújtott tengelytávolságú modellt választja

• Az eladások egyharmada a kínai piacon realizálódik

• 98 kilogramm újrahasznosított anyagot építenek be az új generációs típusba

• Az E-Active Body Roll Control másodpercenként ezerszer elemzi az útviszonyokat

• Tíz különböző masszázsprogram közül lehet választani

• A hátsó légzsák űrtartalma 70 liter

• Az S-osztály vásárlói hűségrátája 80 százalékos

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.