Két dolog is állandónak mondható a Mercedes luxuslimuzinja kapcsán: az S-osztály születése óta Sindelfingenben készül, másrészt mindig világújdonságok jelentek meg benne, amelyek aztán később széles körben elterjedtek. Az aktuális nemzedék is egy technikai kirakat, és ezt a belső stílusával is hangsúlyozzák.
A hagyományokhoz hűen rövid (5179 milliméter) és nyújtott (5219 milliméter) kivitelben is elérhető modellből amennyire csak lehet, száműzték a fizikai gombokat, a középkonzolt egy óriási érintőképernyő uralja – a monitorok felülete 64 százalékkal nőtt! Az is érdekes, hogy biometrikus azonosítást használ az autó a beállítások előhívásához. Ujjlenyomat-olvasó, valamint arc- és hangfelismerés teszi tévedhetetlenné az elektronikát, de természetesen analóg módon, egy PIN-kóddal is elő lehet csalogatni az egyedi beállításokat. A Burmester hifi négydimenziós hangzást nyújt azzal, hogy az utastér különböző pontjain elrejtett 31 hangszóró mellett ülésenként két-két rezgetőmotor is van, amelyek a mély hangokra erősítenek rá.
A 3-as szintű önvezető képességhez szükséges hardver, tehát radarok, lézeres letapogató és kamerák is ott vannak a fedélzeten, a használatával azonban még meg kell várni a vonatkozó törvényi szabályozások megalkotását, Németország kapcsán 2021 második felét említik. Addig is a parkolósegéd használja majd ezt a technikát, az S-osztály magától képes lesz bemanőverezni a legszűkebb helyekre is. A korábbinál fiatalosabbra szabott lámpák igazi csúcstechnikát képviselnek: a Digital Light fényszórók különlegessége, hogy 1,3 millió mikrotükörrel irányítják a három nagy teljesítményű LED fényét. Arra is képes a grafikus processzorral irányított fényszóró, hogy figyelmeztető jelzéseket jelenítsen meg az úton, például közelgő útjavításra hívja fel a sofőr figyelmét. Az első ülések háttámlájába integrált légzsákoknak köszönhetően a hátul ülők még nagyobb biztonságban vannak, mint eddig. Az E-Active Body Control felfüggesztés pedig, amellett, hogy akár a kátyúkhoz igazítja a rugózást, oldalütközésnél az utasokat védve megemeli a karosszériát.
A 223-as kódjelű újdonság az első S-osztály, amelyhez négykerék-kormányzás rendelhető, ami igazából csak hiánypótlás, hiszen a BMW 7-eshez vagy az Audi A8-ashoz ez már régóta elérhető. A Mercedes azonban egyből kétféle rendszert kínál, az alapnál 4,5, míg a drágábbnál már 10 fok a hátsó kerék elfordulási szöge. Utóbbival két méterrel csökken a fordulókör átmérője, így az A-osztály szintjét (10,5 méter) hozza!
Az európai piacon soros, hathengeres motorokkal indul a forgalmazás, a 3,0 literes benzines 367 lóerő/500 newtonméter vagy 435 lóerő/520 newtonméter teljesítménnyel választható, mindkettőnél 22 lóerős pluszt ad a 48 voltos önindító/generátor – az S 450-es és S 500-as jelzésű típusok kizárólag összkerékhajtással lesznek elérhetők. A 2,9 literes dízeleknél a gyengébbik, 286 lovas 350 d konfigurálható csak hátsókerék-hajtással, a 330 lóerős 400 d kizárólag 4-szer 4-es változatban létezik. A kilencfokozatú automatikus váltóval ellátott S-osztályból még idén elérhető lesz a 4,0 literes, V8-as biturbó benzines, illetve 2021 tavaszán egy 100 kilométeres elektromos hatótávval kecsegtető, hálózatról tölthető hibrid is megjelenik a kínálatban. Nem lenne S-osztály az S-osztály, ha nem jönnének különleges verziók: a plug-in hibrid, V8-as AMG változatok teljesítménye vélhetően 800 lóerő felett lesz, illetve a luxus non plus ultrájaként Maybach kivitel is készül V12-es blokkal. Az igazi szenzáció azonban, hogy az S-osztálynak lesz egy házon belüli alternatívája is. A Mercedes ugyanis piacra dobja az EQS elektromos limuzint is, amelyet eltérő köntösbe csomagolnak majd.
Hét érdekesség az S-osztályról
• Tíz vásárlóból kilenc a nyújtott tengelytávolságú modellt választja
• Az eladások egyharmada a kínai piacon realizálódik
• 98 kilogramm újrahasznosított anyagot építenek be az új generációs típusba
• Az E-Active Body Roll Control másodpercenként ezerszer elemzi az útviszonyokat
• Tíz különböző masszázsprogram közül lehet választani
• A hátsó légzsák űrtartalma 70 liter
• Az S-osztály vásárlói hűségrátája 80 százalékos
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.