Az idei év első kilenc hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncsok piaca 5 százalékkal csökkent a gyártói oldalon az előző év azonos időszakához képest. Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1 százalékkal, a télieké 7,1 százalékkal csökkent. „A jelek szerint a pandémia egyik nagy nyertese a négy évszakos gumiabroncsok szegmense, ugyanis az év első három negyedévében ez a kategória 19,8 százalékkal nőtt a hazai eladási volumenekben” – mutatott rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft. értékesítési vezetője.
Éves visszatekintésben elmondható, hogy a régóta tartó emelkedés után az elmúlt másfél-két évben visszaesés volt tapasztalható. Tavaly ugyanis a gyártói oldalon már az előző évinél kevesebb, alig több, mint 2,32 millió darab abroncsot értékesítettek, míg az idén az értékesítések volumene épp csak meghaladta a 2,2 millió darabot az első kilenc hónapban.
A nyári abroncsok esetében kategóriákra bontva megállapítható, hogy a személyautó-abroncsok forgalma 6,9 százalékkal csökkent, ezzel szemben a kisteherautó-abroncsok forgalma 1 százalékkal, a városi terepjáró- (SUV) abroncsoké pedig 9,5 százalékkal növekedett.
Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a nyári abroncsok piacát, akkor a kisebb méretek (a 15 colosak és az ennél is kisebbek) jelentős csökkenése figyelhető meg. Minden kategóriában kiemelendő a 19–21 col közötti tartomány a legalább 17 százalékos növekedésével.
A téli gumiabroncsok forgalma összességében az előző évhez képest 7,1 százalékkal csökkent a gyártói oldalon. Ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor a legjelentősebb darabszámú személyautó-abroncsok értékesítése 8,5 százalékkal, a kisteherautó-abroncsoké pedig 2,8 százalékkal csökkent, ezzel szemben a SUV-abroncsoké 5,8 százalékkal nőtt.
A négy évszakos abroncsok kategóriáit vizsgálva, változatos képet kapunk, hiszen a teljes 19,8 százalékos növekedéshez a személyautó-abroncsok kategóriája 25,3 százalékkal, míg az SUV-abroncsoké 54,7 százalékkal járult hozzá, közben pedig a kisteherautó-abroncsok értékesítése 34,9 százalékkal csökkent.
A téli abroncsok forgalma
7,1
százalékkal csökkent
az idén
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.