Manapság sokkal gyorsabban változik az autóipar, mint évtizedekkel ezelőtt. Az Audi például az egész márkamegjelenését a quattro összkerékhajtásra építette fel, és hosszú időbe telt, mire a piac egy lapon említette a Mercedesszel és a BMW-vel. A márkáknak már nagyon kicsi a mozgásterük egyéni karakterük kialakításában, mert a változó előírásokra reagálniuk kell, és ahhoz, hogy teljesíthessék a környezetvédelmi normákat, szinte egyöntetűen a villamosítást választják. Nem véletlen, hogy mindhárom német márka kínálatában megtalálhatók a lágy és a konnektoros hibridek. Ezúttal az Audi vezette be saját üzleti limuzinja megtisztított változatát.
Az A6-ost kívülről szemügyre véve a két tankajtón kívül az is feltűnik, hogy nehéz megkülönböztetni az A8-astól, ami azt jelenti, hogy hasonlóan lehengerlő a megjelenése, és egyben azt is, hogy a tervezőknek nem kellett markánsan elválasztaniuk a két szériát. Az volt a cél, hogy mindenki Audiként azonosítsa, mégis hiányzik belőle az egyéni karakter, amely az A6-ost A6-ossá teszi. Elegáns, szögletes formáját a szem egyértelműen szépnek látja, a hivataliautó-stílus azonban kissé nyomasztó is, mintha csak sofőrök lennénk a saját autónkban. Ebben nagy szerepe van a márkára egyre inkább jellemző hűvös stílusú belsőnek, amely végtelenül letisztult, lakkfekete felületeivel az elérhető közelségbe került jövőt testesíti meg. Kidolgozottsága a megszokott nívót képviseli, de a felhasznált anyagok nem váltanak ki olyan magas fokú minőségérzetet, mint egy évtizeddel ezelőtt.
A digitális kijelzők azonban egyetlen rivális limuzinban sem mutatnak olyan hitelesen, mint az Audiban, a digitális műszeregység az egész VW konszernben az ingolstadtiak autóiban érvényesül a legjobban. Ehhez nemcsak a prémiumárhoz illően kimagasló képminőség és grafikai megjelenítés járul hozzá, hanem az a jövőbe mutató hangulat is, ahol a szellőzés is egy óriási érintőképernyőről vezérelhető. Ez a megoldás kissé öncélú, hiszen elöl alig vannak tárolóhelyek, ettől eltekintve jó az ergonómia. Hátul az autó méretei alapján elvárhatóan nagy a helykínálat, a lehajtható könyöklőben több tárolási lehetőséget is találunk. Ülései elöl-hátul kényelmesek, a vezető az oldal- és a combtámaszt is személyre szabhatja a menüből. Bár a tesztautóban feláras első fotelek voltak, az A6-ossal elég egy közepesen hosszú útra indulni, hogy kiderüljön, mivel próbál különbözni a márka az ellenfeleitől. Nem vitás, hogy akár a BMW 5-ös sorozattal, akár a Mercedes-Benz E-osztállyal indulunk útnak, biztosak lehetünk benne, hogy kipihenten érkezünk, de az A6-os sofőrje arra sem fog emlékezni, hogy egyáltalán ő ült-e a kormány mögött.
Több mint kéttonnás tömegét jól álcázza, könnyed mozgását 360 lóerős rendszer-teljesítményű és 500 newtonméter nyomatékú hajtásláncának is köszönheti, amellyel függetleníti magát a domborzati viszonyoktól és a kanyarok ívétől is. A semleges viselkedés és a könnyű kezelhetőség az, ami az A6-ost szerethetővé teszi. Ebben a környezetben jól érvényesül a plug-in hibrid technológia, a 140 lóerős, 350 newtonméter nyomatékú villanymotor és a 2,0 literes, 252 lóerős, négyhengeres turbómotor önállóan is jól mozgatja a nagy karosszériát, igaz, a villanymotor extra nyomatékát lemerült állapotban is élvezhetjük. A lámpánál úgy lő ki, mintha drótkötélen húznák, és a benzines is igyekszik hangtalan maradni az orrában, így még a nagy melegben is hatékony ülésszellőztetés ventilátora lehet a leghangosabb az utastérben. A 14,1 kilowattóra kapacitású akkumulátorával még az 53 kilométeres WLTP-értéknél is többet, 60 kilométert sikerült megtenni egy oszloplátogatással, tehát ha szorgalmasan töltögetjük, 2,9, ha csak az egyik tankajtót nyitogatjuk, 7,2 literes átlagot produkál. Városban még nagyobb a különbség, az otthoni hálózatról feltöltve, 9,0 literes fogyasztással számolva a megtehető 60 kilométeren tiszta üzemben nagyjából harmadáron üzemeltethető.
Tetszett
• klasszikus limuzinforma
• kiemelkedő komfortszint
• semleges kezelhetőség
Nem tetszett
• kevés belső tárolóhely
Összegzés
A trendet követi, és ez nagyon jól áll az A6-osnak, hiszen technokrata stílusa kiteljesedhet a konnektoros hibrid hajtásban. Modern technikája önmagát háttérbe szorítva szolgálja a sofőr kényelmét, miközben vegyes üzemű hajtáslánca – egy kis fáradságért cserébe – jó hatással van az elegáns üzleti autó fogyasztására és helyi károsanyag-kibocsátására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.