BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újító szellem a Rolls-Royce-nál

Minden idők legfejlettebb Rolls-Royce-a ezentúl a márka saját platformjára épül.

A Rolls-Royce Motor Cars Limited néven bejegyzett céget ugyan 1998-ban alapították, de ez pusztán azt az évet jelöli, amikor a BMW megszerezte az 1904 óta létező márka jogait, majd a saját képére formálta. Az elmúlt 116 év legsikeresebb típusa éppen a 7-es sorozat padlólemezére épített, 2009-ben bemutatott Ghost volt.

A kínálat lefelé bővítésével új vevőkört sikerült megszólítani, ezért a második generációt úgy tervezték, hogy megfeleljen a legmagasabb elvárásoknak. A BMW platformja helyett a Rolls-Royce saját alumínium térvázára építették fel a Ghostot, akárcsak a Phantomot vagy a Cullinant. Az elődmodellhez képest az első tengelyt előrébb tolták, hogy a V12-es motort teljes egészében mögé építhessék be, és ezzel ideális, 50:50 százalékos súlyelosztást érjenek el. Magát a motort is nagy testvéreitől örökölte az új modell, így 6,6 helyett 6,75 literes biturbó benzinmotorral készül. Teljesítményét régóta nem titkolják, 571 lóerő és 850 newtonméter nyomaték áll a vezető rendelkezésére, ami a 2490 kilogrammos saját tömeg ellenére is impresszív, 4,8 másodperces 0–100-as sprintet garantál.

A saját fejlesztésű, Magic Carpet Ride fantázianevű légrugózás hangolását tíz éven át tökéletesítették a mérnökök. Az elsőként alkalmazott, felső lengőkarhoz beépített lengéscsillapító mellett az úthibákat kamerákkal szondázza az autó, a várható terepviszonyokról ráadásként a navigációs rendszertől is kap információkat. Lágyan ringatózó felfüggesztésén kívül extrém csendességével is a bent ülők kedvében jár a Ghost, az utastér zajcsillapítása azonban olyan nagymértékű, hogy önmagában már zavaró lenne, ezért utólag gondoskodtak az ideális hangélményről. Az alkatrészek saját frekvenciáján kívül – a csillagos eget imitáló tetőkárpit révén – egy speciális membránt is bevetettek. A motornak is volt szerepe az akusztikai tervezésben, hangját a szívósor módosításával mérsékelték.

Az új ügyfélkör szemében a letisztult, minimalista megjelenés a fő vonzerő. A külső formaterv első ránézésre nem sokat változott, a karosszéria arányain finomítottak, a hátsó lámpa kissé laposabb szögben áll, krómkerete elkülöníti a fényezett elemtől. Megjelenése egyensúlyoz a sofőrös és a saját kezűleg vezetett limuzinok világa között, igaz, a nyújtott tengelytávú Ghost esetében az előbbi felé billen a mérleg nyelve. Részletei fényűzőbbek, mint valaha, a legendás Emily szobrocskát a motorháztetőre költöztették, a timpanon alakú hűtőrács pálcáit húsz darab LED világítja meg, a visszaverődő fényt pedig a belső oldal szálhúzott felületkiképzése tompítja. A 338 darab látható belső burkolati elemhez húszféle tehénbőrt használnak fel. A hangulatfények kivitelezésében is túlmutat az elődmodellen, a csillagos eget imitáló LED-es tetőkárpitot egy lézerrel mart díszbetét egészíti ki a műszerfalon, itt a Ghost típusnevet veszik körül a diódás csillagok.

Ami a LED-technológiát illeti, a fényszórókat is a maximalizmus jegyében tervezték a gyáriak, fénye 600 méterre elér, a gyalogosokat és az állatokat is felismerő rendszer éjszaka is működik. A megrendelő igényei szerint összeállított belsőbe a legkiválóbb minőségű bőrt, fát és fémet építik be. Ha valakinek nem felel meg az alapesetben is gazdag szín- és anyagválaszték, a Bespoke műhely készenlétben áll az egyedi igények megvalósítására, így a 249 500 fontos, átszámítva több mint 98 millió forintos alapár pusztán belépő a Rolls-Royce Ghost exkluzív vidámparkjába.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.