BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Előrehozott tiltások Angliában?

Boris Johnson úgy akarja megsegíteni a nagy-britan­niai autógyártókat – már amelyek megmaradnak, hiszen többen is a Brexit-tárgyalások kimenetelétől teszik függővé a gyáruk fenntartását –, hogy az autósokat az eddig tervezettnél tíz évvel hamarabb, már 2030-ban rákényszerítik a villanyautók vásárlására, azaz betiltják a benzin- és dízelüzemű autók forgalmazását. Apró szépséghiba a dologban, hogy eközben az energiaipart is kizöldítik, azaz megújuló forrásra állítják át az áramtermelést. Iparági nyilatkozatok szerint nem okoz majd nagyobb többletterhelést a közúti közlekedés energiaigénye. Hamarosan csak okostöltők telepítését engedélyezik majd. Ezeket interneten keresztül fogják vezérelni az energiaszolgáltatók, és csak akkor engedik majd meg a nagy energiájú töltést, ha épp van elég tartalék a hálózatban. Azaz könnyen megeshet, hogy hiába csatlakoztatja a villanyautóját egy töltőre az autós, nem kap elég áramot ahhoz, hogy reális várakozási időn belül folytathassa az útját.

A brit kormány a következő évtizedben 2,8 milliárd fontot fordít a megújuló energiával működő

autók támogatására, ebből 500 millió fontot fordítanak a helyi akkumulátorgyártás fejlesztésére, 582 millió fontot az új járművek vásárlásának támogatására, a fennmaradó részből pedig a töltő-infrastruktúrát fejlesztik. Az utóbbi nem feltétlenül lesz elegendő, hiszen az előrejelzések szerint több mint hússzor annyi töltő kellene az utakra, amennyi most van, ehhez pedig az kellene, hogy már jövőre is kétszer ennyi újat telepítsenek – ám nincs hír ekkora mértékű beruházásokról. Nagy-Britannia útjain 375 ezer plug-in (elektromos és hálózatról tölthető hibrid) autó van, a tervek szerint a 2030-as esztendőre már 11 millióra nő a számuk. Az SMMT szakmai szervezet szerint a megállapodás nélküli Brexit mintegy 47 milliárd fontos költségterhet ró a brit autóiparra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.