Amíg a Volkswagen Európában megpróbálkozik az ID.3-as személyautóval is, globálisan inkább az ugyanúgy MEB-alapra épülő ID.4-estől várja az elektromos átállás elindítását. Ha a kasztni külméreteit nézzük, a világszerte népszerű kompakt szabadidő-autók kategóriáját gyarapítja az ID.4-es, a belsőt az egy konfekcióval nagyobb SUV-okkal mondja egyenértékűnek a VW. A hossz 458,5, a szélesség 185,2, a magasság 163,6 centiméter, míg a tengelytáv 276,6 centiméter, tehát a normál Tiguan és a nyújtott tengelytávolságú Alltrack közé lőtték be a méretet, a hasmagasság 21 centiméter. A csomagtartója az alaphelyzetben 543, támladöntés után 1575 literes méretével elmarad a Tiguan (615–1655 liter) és Tiguan Allspace (760–1920 liter) rakterétől. A 10,3 méteres átmérőjű fordulókör és a két végállás között 3,5-et forduló kormánykerék miatt a sofőr a tényleges méreténél kisebbnek érzi majd az autót.
A megjelenés az ID.3-as stílusában készült, alapáron feketék, a csúcsmodellnél ezüstszínűek a tetőkeretek. A feláras LED-mátrix fényszórókhoz adják a 30 szegmensből álló LED-es hátsó lámpát, amely az elsőkhöz hasonlóan animációval köszönti a használót. Full digitális a beltér, de a teljes távolról hozzáférés csomagot csak a Discover Pro fejegység megvásárlásával adják. Az MEB-alapot úgy készítették, hogy a vásárlást követően is viszonylag egyszerűen lehet bővíteni a felszereltséget. A műszaki felépítés érdekessége, hogy hátul dobfékeket használnak, mert azok jobban elviselik, ha sokáig nincsenek igénybe véve – a hátsó tengelyen alapvetően energia-visszatermeléssel lassít az ID.4-es. Az Egyesült Államok kapcsán már konkrét műszaki részletekkel is rendelkezünk, arrafelé 82 kilowattóra kapacitású akkumulátorral adják az ID.4-est, először hátsókerék-hajtással (204 lóerő). 2021 második felében kezdik az összkerékhajtású (302 lóerő) változat forgalmazását, az amerikai szabvány szerint 403 kilométer a hatótávolság. Az alapár 39 995 dollár (nettó 12,4 millió forint), ami negyedével (!) olcsóbb a hasonló tudású Tesla Model Y alapáránál, ráadásul a VW-vásárlók 7500 dolláros adókedvezményt is igénybe vehetnek. A fedélzeti töltő 11 kilowatt teljesítményű (fali töltővel 7,5 óra a töltési idő), de akár 125 kilowattos egyenáramú töltést is tud fogadni az akkumulátor; az USA-ban az első évben ingyenesen használhatják a vásárlók az Electrify America villámtöltőit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.