BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magasfeszültségű szabadidő-autó

Amíg a Volkswagen Európában megpróbálkozik az ID.3-as személyautóval is, globálisan inkább az ugyanúgy MEB-alapra épülő ID.4-estől várja az elektromos átállás elindítását. Ha a kasztni külméreteit nézzük, a világszerte népszerű kompakt szabadidő-autók kategóriáját gyarapítja az ID.4-es, a belsőt az egy konfekcióval nagyobb SUV-okkal mondja egyenértékűnek a VW. A hossz 458,5, a szélesség 185,2, a magasság 163,6 centiméter, míg a tengelytáv 276,6 centiméter, tehát a normál Tiguan és a nyújtott tengelytávolságú Alltrack közé lőtték be a méretet, a hasmagasság 21 centiméter. A csomagtartója az alaphelyzetben 543, támladöntés után 1575 literes méretével elmarad a Tiguan (615–1655 liter) és Tiguan Allspace (760–1920 liter) rakterétől. A 10,3 méteres átmérőjű fordulókör és a két végállás között 3,5-et forduló kormánykerék miatt a sofőr a tényleges méreténél kisebbnek érzi majd az autót.

A megjelenés az ID.3-as stílusában készült, alapáron feketék, a csúcsmodellnél ezüstszínűek a tetőkeretek. A feláras LED-mátrix fényszórókhoz adják a 30 szegmensből álló LED-es hátsó lámpát, amely az elsőkhöz hasonlóan animációval köszönti a használót. Full digitális a beltér, de a teljes távolról hozzáférés csomagot csak a Discover Pro fejegység megvásárlásával adják. Az MEB-alapot úgy készítették, hogy a vásárlást követően is viszonylag egyszerűen lehet bővíteni a felszereltséget. A műszaki felépítés érdekessége, hogy hátul dobfékeket használnak, mert azok jobban elviselik, ha sokáig nincsenek igénybe véve – a hátsó tengelyen alapvetően energia-visszatermeléssel lassít az ID.4-es. Az Egyesült Államok kapcsán már konkrét műszaki részletekkel is rendelkezünk, arrafelé 82 kilowattóra kapacitású akkumulátorral adják az ID.4-est, először hátsókerék-hajtással (204 lóerő). 2021 második felében kezdik az összkerékhajtású (302 lóerő) változat forgalmazását, az amerikai szabvány szerint 403 kilométer a hatótávolság. Az alapár 39 995 dollár (nettó 12,4 millió forint), ami negyedével (!) olcsóbb a hasonló tudású Tesla Model Y alapáránál, ráadásul a VW-vásárlók 7500 dolláros adókedvezményt is igénybe vehetnek. A fedélzeti töltő 11 kilowatt teljesítményű (fali töltővel 7,5 óra a töltési idő), de akár 125 kilowattos egyenáramú töltést is tud fogadni az akkumulátor; az USA-ban az első évben ingyenesen használhatják a vásárlók az Electrify America villámtöltőit.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.